Marcowa pogoda. Dzień 2
I tydzień "Marcowa pogoda"
Dzień drugi:Wesoły deszczyk
Dzień dobry! Witam wszystkie maluszki i rodziców - zapraszamy do nauki przez zabawę.
1.„Deszczowa rymowanka” – zabawa ruchowa. Dzieci stoją swobodnie i włączając się w recytację rymowanki, wykonują przypisane do niej ruchy. Zabawę można powtórzyć kilkakrotnie.
Mokre czoło, uszy, nos (dzieci opuszkami palców stukają w wymienione kolejno części ciała)
i na głowie każdy włos.
Mokre stopy i kolana.
Deszczyk pada już od rana.
Mokre plecy oraz brzuch.
Przemoknięty cały zuch. (wykonują skłon i przesuwają dłonie wzdłuż ciała – od stóp do głowy)
Gdy więc idziesz do przedszkola, (dzieci maszeruje swobodnie)
nie zapomnij parasola. (łączą ręce nad głową, tworząc „parasol”)
2. "Obieg wody w przyrodzie" Oglądanie materiału edukacyjnego wspólnie z dziećmi.
Rozmowa z dziećmi na temat filmu. Próba odpowiedzi na pytania:
- Co robi woda z powierzchni ziemi?
- Co tworzy się z pary wodnej?
- W jakiej postaci woda wraca na ziemię?
- Co może padać z chmur?
- Cy brudna woda paruje?
- Co możemy zrobić żeby woda była czysta?
- Do czego potrzebny jest deszcz?
3."Wodna wędrówka" układanie z dziećmi historyjki obrazkowej oraz opowiadanie jej treści.
"Wodna wędrówka" - ilustracje do pobrania [.pdf, 2.26 MB]
4.Zabawa ruchowa - " Hej pada, pada deszczyk " dziecko do zabawy potrzebuje parasola i pałeczek perkusyjnych (jeżeli nie macie pałeczek można użyć kredek, własnych paluszków).
5.Ćwiczenie graficzne "Deszczyk". Zadaniem dzieci jest połączenie linii przerywanych i pokolorowanie chmurki.
"Pada deszcz" - rysuj po śladach [.pdf, 40.08 kB]
6. Zabawa badawcza - "Co tonie, a co nie tonie w kałuży?". Kidy pada deszcz powstają kałuże a w kałuży każde dziecka lubi się bawić. Maluszki zróbcie w domu kałużę wspólnie z rodzicami.
Potrzebne będzie:
Miska z wodą, kilka lekkich przedmiotów (np.: piórko, łupinka orzecha) i cięższych przedmiotów (np.: drewniany klocek, kamień).
Dzieci wrzucają do miski z wodą kolejne przedmioty i wspólnie z rodzicami zastanawiają się, dlaczego część z nich tonie, a część nie.
7."Deszczowa piosenka" - Śpiewające Brzdące. Wspólne śpiewanie piosenki, utrwalanie tekstu i melodii.