Rytm dnia
TWOIM DZIECKIEM OPIEKUJEMY SIĘ
W GODZINACH OD 6.15 DO 16.15
I. CZĘŚĆ PORANNA
6.15 - 8.15 Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi na tematy im bliskie, zabawy samodzielne – tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę w poczuciu bezpieczeństwa, zabawy integrujące grupę.
Czynności porządkowe.
8.15 - 8.30 Poranne ćwiczenia ruchowe.
Przygotowanie do śniadania – czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
8.30 – 9.00 Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie.
II. CZĘŚĆ GŁÓWNA
9.00 – 11.15 Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego. Organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci. Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się i rozbierania). Zabawy swobodne w ogrodzie, spacery, wycieczki, zajęcia ruchowe, obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych. Zabawy z językiem angielskim. Praca z dzieckiem (dziećmi) o charakterze wyrównawczo-stymulującym, zajęcia dodatkowe.
11.15 –11.30 Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe. Pełnienie dyżuru, nauka nakrywania stołu do obiadu.
11.30 – 12.00 Obiad – celebrowanie posiłku. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
III. CZĘŚĆ POOBIEDNIA
12.00 - 13.45 grupy młodsze (3-latki i 3-4-latki) – odpoczynek, leżakowanie
12.00 – 12.15 grupy starsze - relaks, słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej – wyciszenie.
12.15 – 13.45 Samodzielna zabawa dzieci – podejmowanie różnorodnych form działania przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca z dzieckiem (dziećmi) - o charakterze wyrównawczo - stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym. Spacery, wycieczki, obserwacje środowisk przyrodniczych. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych. Zabawy z językiem angielskim, zajęcia dodatkowe.
13.45 - 14.00 Przygotowanie do podwieczorku - czynności higieniczne i samoobsługowe.
14.00 –14.20 Podwieczorek – kultura spożywania posiłku.
14.20 - 16.15 Zabawy inspirowane przez dzieci, rozwijające uzdolnienia, pobyt na powietrzu, rozchodzenie się dzieci.