Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Mój przyjaciel pies

W dniach 10.05.-14.05.2021 r. w grupie Pszczółek realizowany był projekt edukacyjny „Mój przyjaciel pies”, który miał na celu kształtowanie u dzieci  postaw odpowiedzialności w kontaktach z psami; przekazanie podstawowych informacji na temat historii związków człowieka i psa, zasad doboru rasy przez przyszłego właściciela, opieki i wychowania, a także zachowania się w sytuacjach trudnych, gdy grozi lub już dochodzi do ataku psa na człowieka. W trakcie realizacji projektu dzieci poznawały wybrane rasy psów; zapoznały się z podstawowymi zasadami wychowania psów i rolą jaką pies odgrywa w życiu człowieka. Zwrócono szczególną uwagę na kształtowanie szacunku, przywiązania i miłości do zwierząt. Dzieci zapoznały się z podstawowymi zasadami opieki nad zwierzętami, utrwaliły zasady bezpiecznego zachowania się w kontaktach z psami, zwłaszcza obcymi.

Pszczółki pracowały w oparciu o pogadankę, rozmowę kierowaną, wiersz, opowiadanie, zajęcia warsztatowe, burzę mózgów, pokaz multimedialny oraz zajęcia plastyczne.

 

Projekt został podzielony na trzy etapy:

ETAP I – ROZPOCĘCIE PROJEKTU

  1. Stworzenie siatki pojęć tego, co dzieci wiedzą na temat psów
  2. Zapisanie tego, czego chcą się dowiedzieć dzieci
  3. Propozycje, jakie działania chciałyby podjąć dzieci w tym temacie.

ETAP II – REALIZACJA PROJEKTU

  1. Zorganizowanie kącika o tematyce związanej z projektem
  2. Słuchanie opowiadań, wierszy, piosenek oraz oglądanie filmów edukacyjnych i prezentacji multimedialnych o psach
  3. Słuchanie ciekawostek związanych z życiem i wyglądem psów
  4. Poznanie rasy psów – rola psa w życiu ludzi:
  • pies – stróż gospodarstwa
  • pies – towarzysz ludzi niepełnosprawnych (np. przewodnik dla osób niewidomych)
  • pies – ratownik
  • pies – tropiciel (poszukiwanie osób, wykrywanie szkodliwych substancji, np. narkotyków – pies policyjny).
  1. Poznanie pozycji „żółwia” – jak obronić się przed atakiem psa
  2. Poznanie budowy psa
  3. Rozmowa na temat „Pies najlepszym przyjacielem człowieka” – opowiadanie o bohaterskich psach
  4. Udział w zabawach matematycznych
  5. Dopasowywanie napisów do obrazka. Wprowadzenie napisów do globalnego czytania
  6. Spotkanie z psem i jego właścicielem
  7. Oglądanie książek i czasopism w kąciku tematycznym
  8. Zabawy ruchowe, muzyczno-ruchowe, relaksacyjne związane z tematyką

ETAP III – ZAKOŃCZENIE PROJEKTU

Projekt zakończony zostanie utworzeniem „Kącika Psa” w sali.

 

Koordynatorzy projektu: mgr Agata Piekarska, mgr Paulina Soboń