Zajęcia logopedyczne
Prowadząca - Joanna Błaszczyk
W naszym przedszkolu odbywają się zajęcia logopedyczne. Uczestniczą w nich dzieci zakwalifikowane na podstawie badań mowy, przeprowadzanych na początku roku szkolnego we wrześniu. Rodzice lub opiekunowie dziecka wyrażają zgodę na udział w zajęciach.
Dzieci z grup starszych (6-latków i 5,6-latków i 5-latków) objęte terapią ćwiczą raz w tygodniu, w wyznaczonym dniu z p. Joanna Błaszczyk. Terapia prowadzona jest indywidualnie lub w zespołach dwuosobowych. Ze względu na szeroką ofertę zajęć dodatkowych oraz imprez proponowanych w przedszkolu dzieci mają wpisany jedynie dzień zajęć. O terminach będą Państwo informowani od października i po każdych zajęciach.
Dzieci z grup: 4-latków i 4,5-latków ćwiczą co 2 tygodnie z p. Justyną Kargol.
Oprócz terapii logopedycznej prowadzone są również działania profilaktyczne. Z dziećmi z najmłodszej grupy 3-latków spotykamy się raz w tygodniu. Usprawniamy pracę artykulatorów, wprowadzając dzieci w świat „Bajek logopedycznych”. W tym roku ćwiczymy z Misiem Pysiem.
Celem terapii logopedycznej jest m.in.:
- korygowanie wad wymowy,
- rozwijanie mowy i kompetencji językowych,
- wywoływanie i utrwalanie prawidłowych wzorców wymowy,
- rozwijanie słuchu fonemowego i funkcji słuchowo-językowych.
Cele osiągamy przez wykonywanie określonych ćwiczeń, dobranych indywidualnie dla każdego dziecka. Zajęcia urozmaicane są odpowiednio dobranymi grami i zabawami dydaktycznymi, ćwiczeniami oddechowymi i usprawniającymi motorykę dużą i małą, itd.
Godziny pracy logopedy:
wtorek: 8.00- 14.00
środa: 8.00- 14.00
czwartek: 9.00 – 15.30
piątek: 8.00-11.30
Konsultacje dla Rodziców odbywają się w każdy wtorek w godzinach: 14.00-15.00.
Drodzy Rodzice!
Dla prawidłowego przebiegu terapii niezbędna jest nasza współpraca. Przedszkolaki nie pokonają wad wymowy, jeżeli w domu nie będą mogły liczyć na Rodziców, z którymi powtórzą przekazany materiał słownikowy oraz inne ćwiczenia zlecone przeze mnie. Ćwiczenia powinny być wykonywane starannie i systematycznie, tj. codziennie. Od tego zależy powodzenie w terapii.
Warto przeczytać:
Jak Wspierać rozwój mowy dziecka [.pdf, 134.79 kB]
Zajęcia
30 czerwca zakończyła się wymiana pocztówkowa. Otrzymaliśmy 37 placówek z różnych stron Polski. Napisały do nas dzieci z maleńkiego Działdowa i zabytkowego Torunia, Kiełpina na Kaszubach i Haczowa na Podkarpaciu. Nie zabrakło pocztówki ze stolicy, i innych dużych miast. Pani Asia Błasz...
Huuurraaa! Pawełek Pospiszył zdobył I miejsce w Ogólnopolskim Konkursie pt. „ Opowiem Ci swoją bajkę”. Wszystko zaczęło się na zajęciach logopedycznych. Paweł swojej bajce nadał tytuł Przyjaciel Dinusia . Przygotował piękną historię o miłości rodzicielskiej. Była to też opowieść o ...
Dziś otrzymałyśmy sześć kolejnych pocztówek. Ojj, długo trzeba czekać na informacje przekazywane w ten sposób. Siadamy, rysujemy i odpisujemy. By inne dzieci za długo nie czekały na odpowiedź. Kolejne dzieci czekają....
Dziś przygotowaliśmy 7 kolejnych pocztówek. Pozdrowienia popłynęły dla dzieci z Kiełpina, Zielonej Góry, Zgorzelca, Działdowa, Bartoszyc, Łęczna i Torunia....
Wszystkie dzieci z grup: 5-latki, 5,6-latki, 6-latki i 4,5-latki zachęcam do udziału w konkursie na wykonanie homonimów. Homonim to wyraz, który brzmi tak samo a wygląda inaczej, ma też inne znaczenie. Przykładem takiego słowa jest np. zebra: 1. to pasy na jezdni, 2. zwierzę w biało-czarne paski, 3. pys...