Zajęcia logopedyczne
Prowadząca - Joanna Błaszczyk
W naszym przedszkolu odbywają się zajęcia logopedyczne. Uczestniczą w nich dzieci zakwalifikowane na podstawie badań mowy, przeprowadzanych na początku roku szkolnego we wrześniu. Rodzice lub opiekunowie dziecka wyrażają zgodę na udział w zajęciach.
Dzieci z czterech najstarszych grup (5,6-latków-Biedronek, 6-latków Motyli, 5,6-latków- pszczółek i 5-latków-Sówek) objęte terapią ćwiczą od stycznia raz w tygodniu, w wyznaczonym dniu. Terapia prowadzona jest indywidualnie lub w zespołach dwuosobowych. Ze względu na szeroką ofertę zajęć dodatkowych oraz imprez proponowanych w przedszkolu dzieci mają wpisany jedynie dzień zajęć. O terminach będą Państwo informowani od października i po każdych zajęciach.
Oprócz terapii logopedycznej prowadzone są również działania profilaktyczne. Z dziećmi z dwóch najmłodszych grup: 3-latków i 4-latków- Słoneczek, spotykamy się raz w tygodniu. Usprawniamy pracę artykulatorów, wprowadzając dzieci w świat „Bajek logopedycznych”. W tym roku ćwiczymy z Misiem Lulusiem. w grupie 3- latków realizowana jest innowacja pedagogiczna pt.: „z Misiem Lulusiem poznajemy świat”.
Celem terapii logopedycznej jest m.in.:
- korygowanie wad wymowy,
- rozwijanie mowy i kompetencji językowych,
- wywoływanie i utrwalanie prawidłowych wzorców wymowy,
- rozwijanie słuchu fonemowego i funkcji słuchowo-językowych.
Cele osiągamy przez wykonywanie określonych ćwiczeń, dobranych indywidualnie dla każdego dziecka. Zajęcia urozmaicane są odpowiednio dobranymi grami i zabawami dydaktycznymi, ćwiczeniami oddechowymi i usprawniającymi motorykę dużą i małą, itd.
Godziny pracy logopedy:
poniedziałek: 7.30-8.00, 8.30-10.00, 10.30- 14.00
wtorek: 7.30-12.00, 12.30- 14.00
środa: 7.30-8.00, 8.30-11.00 i 12.00- 14.00
czwartek: 7.45-11.00 i 11.30-13.45
Drodzy Rodzice!
Dla prawidłowego przebiegu terapii niezbędna jest współpraca z logopedą. Przedszkolaki nie pokonają wad wymowy, jeżeli w domu nie będą mogły liczyć na Rodziców. W domu należy utrwalić przekazany materiał słownikowy oraz inne ćwiczenia zlecone przeze logopedę. Ćwiczenia powinny być wykonywane starannie i systematycznie, tj. codziennie. Od tego zależy powodzenie w terapii.
Warto przeczytać:
Jak Wspierać rozwój mowy dziecka [.pdf, 134.79 kB]
Zajęcia
Słoneczka poznają Magiczną Marchewkę
Słoneczka poznają Magiczną Marchewkę
W maju Słoneczka zapoznały się z Magiczną Marchewką. Tym razem poszukiwaliśmy sylab, które zniknęły z nazw obrazków. Uczyliśmy się uważnego słuchania i łączenia sylab. To był też czas na cierpliwe czekanie na swoją kolej. Ciekawe, co będziemy w przyszłości robili z tą Marchewką?
W maju po raz kolejny doskonaliliśmy słuch fonematyczny. Po rymach, wysłuchiwaniu samogłosek i innych zadaniach, przyszedł czas na poszukiwanie spółgłosek na początku wyrazów. Na kolejnych ćwiczeniach słuchu fonematycznego w Sówkach gościła Magiczna Marchewka. To nauka przez zabawę, o to chodzi.
Po raz kolejny Maluszki usprawniają język, wargi i policzki podczas bajki logopedycznej. Miś Luluś dostał wianek od Misi Pysi. Dzieci wykonywały ćwiczenia artykulatorów. Na zakończenie p. Asia sprawdzała pamięć maluszków. dobrze pamiętały nazwy kwiatów zebranych na łące.
Motyle grają w Słyszę sz-s
Motyle grają w Słyszę sz-s
Motyle, oprócz starannego wymawiania wyrazów, wyrażeń i zdań, potrafią doskonale słuchać. Dziś graliśmy w grę Słyszę sz-s. Dobrze segregowaliśmy obrazki pod kątem ćwiczonych głosek. Każdy Motyl świetnie wykonał swoje zadanie!
Brawo! Iga zajęła III miejsce w Wojewódzkim Konkursie Recytatorskim „Łamijęzyczkowe przygody”
Brawo! Iga zajęła III miejsce w Wojewódzkim Konkursie Recytatorskim „Łamijęzyczkowe przygody”
Brawo dla Igi! Zajęła III miejsce w Wojewódzkim Konkursie Recytatorskim „Łamijęzyczkowe przygody” w Radomsku. Na scenie zaprezentowało się 60 przedszkolaków z województwa. Iga Falarz godnie prezentowała Nasze Przedszkole i Grupę Motyli. Jury przyznało Jej nagrodę i dyplom. Igę przygotowała p. Joanna Błaszczyk.