Klub czytających rodziców
W roku szkolnym 2019/2020 – od października 2019 do marca 2020 r. – w grupie Pszczółek realizowany był projekt edukacyjny „Klub czytających rodziców”. Podstawowym założeniem projektu było rozwijanie kontaktu dzieci z książką w taki sposób, by był on dla nich przygodą, która rozwija ich wyobraźnię i stanowi radość dzieciństwa. Doceniając wartość głośnego czytania jako najlepszej metody wychowawczej i najlepszej inwestycji w przyszłość dziecka postanowiłyśmy w roku szkolnym 2019/2020 wprowadzić zwyczaj głośnego czytania rodziców lub innych członków rodzin w przedszkolu. Pszczółki zapraszały gości do czytania wybranych utworów literackich, którzy swoim udziałem w spotkaniach z grupą, podkreślali ważną rolę literatury w kształtowaniu właściwych postaw prospołecznych wśród dzieci. Realizowanie projektu rozwijało i utrwalało zainteresowania, potrzeby i nawyki czytelnicze dzieci. Pszczółki poznawały utwory literatury dziecięcej (opowiadania, wiersze, bajki, baśnie, legendy) z jednoczesnym ukazaniem roli książki w życiu człowieka. Taka forma działań pozwoliła na kontynuowanie współpracy przedszkola z rodzicami oraz wzmocnienie więzi emocjonalnej pomiędzy dorosłymi i ich dziećmi. Obcowanie z książkami pomogło także na wyrobienie u dzieci nawyku dbania o książki, a także wpływało na kształtowanie wartości moralnych, niosło pomoc rodzicom w osiąganiu sukcesów wychowawczych poprzez eliminowanie negatywnych emocji czy agresji. Dzieci nauczyły się obcowania z literaturą w sposób samodzielny, refleksyjny i twórczy, rozwijały i poszerzały wiedzę o świecie, rozbudzały ciekawość świata oraz wyobraźnię. Natomiast rodzice mogli włączyć się w życie grupy – to właśnie rodzic odwiedzający grupę mógł zapoznać dzieci z utworami znanych autorów literatury dziecięcej np. Jana Brzechwy, Juliana Tuwima, Wandy Chotomskiej, a także innych bajkopisarzy. Uczestniczenie w zajęciach z dziećmi pomogło rodzicom lepiej zrozumieć potrzeby własnych dzieci w zakresie kontaktów międzyludzkich, na które niewątpliwy wpływ ma bliska relacja z rodzicem w domu – bo to właśnie kolebka przyszłego funkcjonowania w życiu społecznym.
Serdecznie dziękujemy Rodzicom za zaangażowanie i ciekawe spotkania.
Koordynatorzy projektu: mgr Agata Piekarska, mgr Lucyna Barańska