Grupy starsze
Prowadząca
mgr Justyna Kot
Zajęcia z języka angielskiego prowadzone są z wykorzystaniem różnego rodzaju gier i zabaw. Metody i tempo pracy dostosowane są do wieku oraz umiejętności dzieci. W czasie zajęć stosowane są różne pomoce dydaktyczne, takie jak karty obrazkowe, książki, plakaty, plansze, płyty z nagraniami piosenek, wierszyków, dialogów. Dzieci uczą się języka angielskiego poprzez ruch, gry i zabawy rozwijające spostrzegawczość, umiejętność kojarzenia, ćwiczenie pamięci a także zabawy przy muzyce. Słownictwo obejmuje zakres: kolory, części ciała, zwierzęta, zabawki, nazwy ubrań, artykuły żywnościowe, przybory szkolne, stany emocjonalne i uczucia, członkowie rodziny. Dzieci poznają zwroty, które stosuje się na powitanie i pożegnanie oraz zwroty grzecznościowe. Ponadto oswajają się ze zwrotami wykorzystywanymi w życiu codziennym, ponieważ język obcy towarzyszy im również podczas czynności samoobsługowych
Zgodnie z nową podstawą programową przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym powinno być włączone w różne działania realizowane w ramach programu wychowania przedszkolnego i powinno odbywać się przede wszystkim w formie zabawy. Należy stworzyć warunki umożliwiające dzieciom osłuchanie się z językiem obcym w różnych sytuacjach życia codziennego. Może to zostać zrealizowane m.in. poprzez kierowanie do dzieci bardzo prostych poleceń w języku obcym w toku różnych zajęć i zabaw, wspólną lekturę książeczek dla dzieci w języku obcym, włączanie do zajęć rymowanek, prostych wierszyków, piosenek oraz materiałów audiowizualnych w języku obcym. Nauczyciel prowadzący zajęcia z dziećmi powinien wykorzystać naturalne sytuacje wynikające ze swobodnej zabawy dzieci, aby powtórzyć lub zastosować w dalszej zabawie poznane przez dzieci słowa lub zwroty.
Dziecko kończące wychowanie przedszkolne:
- rozumie bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reaguje na nie;
- uczestniczy w zabawach, np. muzycznych, ruchowych, plastycznych, konstrukcyjnych, teatralnych;
- używa wyrazów i zwrotów mających znaczenie dla danej zabawy lub innych podejmowanych czynności;
- powtarza rymowanki i proste wierszyki, śpiewa piosenki w grupie;
- rozumie ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami;