Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

17.04. piątek Rozmowy na wiejskim podwórku

17.04. piatek Rozmowy na wiejskim podwórku.pdf

1. Rozmowy na wiejskim podwórku – zabawy teatralne z elementami ćwiczeń artykulacyjnych, inspirowane wierszem Iwony Róży Salach Bajka.
Zachęcamy do przedstawienia dziecku inscenizacji wiersza, wykorzystując kukiełki, pacynki lub zdjęcia zwierząt.
Kukiełki, pacynki lub zdjęcia zwierząt: kota, kury, koguta, indyka, kozy, gęsi, kaczki, świni, krowy, barana, konia, szczenięcia.

„Bajka”
Zapraszam dzieci na bajkę,
w której kot pali fajkę –
pyku, pyku, pyk.
Ja sama jej nie pamiętam,
więc bajkę powiedzą zwierzęta.
– Ko, ko – kokoszka zaczęła
i szybko odfrunęła.
– Kukuryku! – zapiał kogutek
i jeszcze szybciej uciekł.
– Gul, gul – indyki pisnęły.
– Mee – potem kozy zaczęły.
– Gę, gę – gąski zagęgały,
lecz bajki mówić nie chciały.
– Kwa, kwa – kaczki krzyknęły.
– Kwi, kwi – świnki kwiknęły.
– Muuu – głośno ryknęła krowa.
– Beee – baran jej zawtórował.
– Miau, miau – kotki zapiszczały.
– Ihaha – koniki głos dały.
– Hau, hau, hau – krzyknęły szczeniaczki.
Głosów był wybór taki!
Zwierzęta ryczały, beczały, kwakały,
gdakały i piały,
szczekały, gęgały, miauczały,
lecz bajki nie powiedziały.

Rozmowa na temat wiersza.
- Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu?
- Jakimi głosami odzywały się zwierzęta?
- Dlaczego zwierzęta nie opowiedziały bajki?

2. Zachęcamy do przedstawienia inscenizacji wiersza wspólnie z dzieckiem:
Kukiełki, pacynki lub zdjęcia zwierząt: kota, kury, koguta, indyka, kozy, gęsi, kaczki, świni, krowy, barana, konia, szczeniaczka.
Dzieci mogą wybrać sobie role. Rodzic czyta wiersz ponownie, a dziecko ustawia się zgodnie z kolejnością występowania zwierząt w wierszu i naśladuje głos wybranego zwierzęcia. Podczas kolejnego powtórzenia rodzic mówi tekst, a dziecko, może naśladować głos i zachowanie zwierzęcia, zgodnie z tekstem wiersza.

3. „Rozmowy wiejskich zwierząt” – zabawa dydaktyczna, odgrywanie scenek.
Zachęcamy do zabawy – budowania swobodnych dialogów wspólnie z dzieckiem.
Dowolne kukiełki lub pacynki zwierząt wiejskich, teatrzyk wykonany np. z tekturowego pudełka.

Zwierzątka - do zabawy.jpg

4. Zachęcamy do zapoznania się z następującymi materiałami dostępnymi na YouTube:
Zwierzęta w gospodarstwie rolnym na wsi


Zwierzęta dla dzieci na wsi - Odgłosy zwierząt

Karta pracy 1.jpg

Karta pracy 2.jpg

Zabawa ruchowa z elementem toczenia – Kręgle z butelek.

Pięć butelek plastikowych wypełnionych wodą lub piaskiem, piłka.

 Rodzic  ustawia bardzo blisko siebie pięć plastikowych butelek (najlepiej, aby stykały się ściankami). Dziecko staje w rzędzie naprzeciwko butelek, przed wyznaczoną przez rodzica linią rzutu. Dziecko toczy piłkę po trawie w kierunku butelek tak, aby jak najwięcej z nich przewróciło się. Liczy, ile butelek leży na ziemi. Zabawę powtarzamy kilka razy.

Klaszczemy – zabawa rytmiczna przy piosence „Na naszym podwórku” (link do piosenki zamieszczony w dniu 15.04.2020).                                                

Rodzic  włącza nagranie piosenki, a dziecko maszeruje w określonym kierunku, w rytmie melodii. Podczas przerwy w muzyce rodzic wyklaskuje krótki układ rytmiczny. Dziecko powtarza go najpierw z rodzicem, następnie samodzielnie. Zabawę powtarzamy kilka razy, wykonując rytmy w różny sposób, poprzez tupanie, uderzanie dłońmi o kolana.

Język angielski

Hello Friday! Dziś piątek a więc pora na anglojęzyczną bajkę. Myszkę Maisy czeka pracowity dzień, ale jakże przyjemnie spędzony wśród zwierzątek zamieszkujących gospodarstwo. Może ktoś pomoże Maisy przy liczeniu jajek czy jabłuszek wpadających do koszyka?