Wiosna na wsi. Dzień 4
Dzień czwarty:Kogo spotkamy wiosną na wsi?
Kogo spotkamy wiosną na wsi.pdf [.pdf, 319.64 kB]
Dzień dobry! Witam wszystkie maluszki i rodziców. Kończymy tydzień podczas którego zwiedzaliśmy wiejskie podwórko i odwiedzaliśmy jego mieszkańców. Rozpoczynamy kolejny dzień naszych zdalnych spotkań - zapraszamy do nauki przez zabawę.
1. "Krasnoludki" - zabawa muzyczno-ruchowa do piosenki.
2. "Na podwórku" - słuchanie wiersza H. Bechlerowej . Dzieci słuchają uważnie tekst wiersza czytany przez rodzica.
"Na podwórku"
Na podwórku u Władka
jest wesoła gromadka:
długouchy pies Raczek
i króliczek, co skacze,
kurka pstra
i kotki dwa,
i na koniec łaciaty prosiaczek.
Ma ten Władek zmartwienie:
Raczek garnek stłukł w sieni,
kotek wełnę rozwinął
spruł pończochę babciną,
drugi kot
wlazł na płot
i pobrudził łapkami pierzynę.
A od rana już kłopot:
trzeba mleka dać kotom,
barszcz zjada pies Raczek,
trawę królik, co skacze,
kurka pstra
owies ma,
a otręby w korytku – prosiaczek.
Po przeczytaniu wiersza zachęcamy dzieci do rozmowy na podstawie wysłuchanego utworu.
− Jak miał na imię chłopiec z wiersza?
− Jak się nazywał pies Władka?
− Jakie jeszcze zwierzęta miał Władek?
− Co zrobiły zwierzęta?
− Co jadły zwierzęta?
Do wiersza dołączone są obrazki zwierząt. Zadanie dla dzieciaków polega na wybraniu tylko tych obrazków na których są zwierzątka występujące w wierszu. Na koniec nazywamy wszystkie zwierzęta by utrwalić wiadomości zdobywane przez cały tydzień.
Załącznik 1 Na podwórku.pdf [.pdf, 5.65 MB]
3."Zaprzęgi koni" - zabawa ruchowa .
Dzieci ustawiają się w pary z rodzicem lub rodzeństwem i ustawiają jedno za drugim (dziecko jest konikiem, a druga osoba –woźnicą). Dzieci biegają po wyznaczonym terenie, a na umówiony znak rodzica np. klaśnięcie, zatrzymują się i zamieniają rolami.
4."Mama, tata i ich dzieci" - zabawa językowa .
Rodzice prezentuje obrazki zwierzęcych mam i tatusiów. Dzieci z pomocą starszych je nazywają. Obok rozkłada obrazki młodych zwierząt. Zadaniem dziecka jest wybranie obrazka młodego zwierzęcia i położenie go obok obrazka jego rodziców. Chętne trzylatki i czterolatki mogą nazywać małe zwierzęta (np.: prosię, źrebię).
Załącznik 2 Zwierzęce rodziny.pdf [.pdf, 2.70 MB]
5."Głowa, ramiona, kolana, pięty" - zabawa muzyczno-ruchowa.
6."Kurka" – zabawa logopedyczna. Rodzice demonstruje kolejno obrazki, a dzieciaki
wydają przypisane im dźwięki: kura wysiadująca jajka – ciii z palcem na ustach; jajko z małym
pęknięciem – ciche trrrach; jajko z dużym pęknięciem – głośne trrrach; pisklę w skorupce –
ciche pi pi pi; wyklute pisklę – głośne pi pi pi; kura – głośne ko ko ko.Zabawę powtarzamy kilka razy, a dy maluchy dobrze poznają zabawę, można eksponować obrazki w przypadkowej kolejności.
Załącznik 3 Kurka.pdf [.pdf, 263.58 kB]
7."Gdacze kura:ko, ko, ko" Śpiewające Brzdące - piosenka dla dzieci. Zachęcamy maluszki do wspólnego śpiewania piosenki.
8."Karmimy zwierzęta" - karta pracy.
Załącznik 4 Karmimy zwierzęta.pdf [.pdf, 851.70 kB]
9."W zagrodzie" - kolorowanie rysunków przedstawiających zwierzęta hodowlane.
Dzieci wybierają dowolną kolorowankę i starannie ją kolorują. Dopingujemy maluchy by swoje zadanie wykonały do końca. Powodzenia.
Załącznik 5 W zagrodzie.pdf [.pdf, 176.26 kB]