Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Wiosna na wsi. Dzień 4

Dzień czwarty:Kogo spotkamy wiosną na wsi?
 
Dzień dobry! Witam wszystkie maluszki i rodziców. Kończymy tydzień podczas którego zwiedzaliśmy wiejskie podwórko i odwiedzaliśmy jego mieszkańców. Rozpoczynamy kolejny dzień naszych zdalnych spotkań - zapraszamy do nauki przez zabawę.
 
1. "Krasnoludki" - zabawa muzyczno-ruchowa do piosenki.
 
2. "Na podwórku" - słuchanie wiersza H. Bechlerowej . Dzieci słuchają uważnie tekst wiersza czytany przez rodzica.
 
"Na podwórku"
Na podwórku u Władka
jest wesoła gromadka:
długouchy pies Raczek
i króliczek, co skacze,
kurka pstra
i kotki dwa,
i na koniec łaciaty prosiaczek.
 
Ma ten Władek zmartwienie:
Raczek garnek stłukł w sieni,
kotek wełnę rozwinął
spruł pończochę babciną,
drugi kot
wlazł na płot
i pobrudził łapkami pierzynę.
 
A od rana już kłopot:
trzeba mleka dać kotom,
barszcz zjada pies Raczek,
trawę królik, co skacze,
kurka pstra
owies ma,
a otręby w korytku – prosiaczek.
 
Po przeczytaniu wiersza zachęcamy dzieci do rozmowy na podstawie wysłuchanego utworu.
− Jak miał na imię chłopiec z wiersza?
− Jak się nazywał pies Władka?
− Jakie jeszcze zwierzęta miał Władek?
− Co zrobiły zwierzęta?
− Co jadły zwierzęta?
Do wiersza dołączone są obrazki zwierząt. Zadanie dla dzieciaków polega na wybraniu tylko tych obrazków na których są zwierzątka występujące w wierszu. Na koniec nazywamy wszystkie zwierzęta by utrwalić wiadomości zdobywane przez cały tydzień.
 
 
3."Zaprzęgi koni" - zabawa ruchowa .
Dzieci ustawiają się w pary z rodzicem lub rodzeństwem i ustawiają jedno za drugim (dziecko jest konikiem, a druga osoba –woźnicą). Dzieci biegają po wyznaczonym terenie, a na umówiony znak rodzica np. klaśnięcie, zatrzymują się i zamieniają rolami.

4."Mama, tata i ich dzieci" - zabawa językowa .
Rodzice prezentuje obrazki zwierzęcych mam i tatusiów. Dzieci z pomocą starszych je nazywają. Obok rozkłada obrazki młodych zwierząt. Zadaniem dziecka jest wybranie obrazka młodego zwierzęcia i położenie go obok obrazka jego rodziców. Chętne trzylatki i czterolatki mogą nazywać małe zwierzęta (np.: prosię, źrebię).
 
 
5."Głowa, ramiona, kolana, pięty" - zabawa muzyczno-ruchowa.
 
6."Kurka" – zabawa logopedyczna. Rodzice demonstruje kolejno obrazki, a dzieciaki
wydają przypisane im dźwięki: kura wysiadująca jajka – ciii z palcem na ustach; jajko z małym
pęknięciem – ciche trrrach; jajko z dużym pęknięciem – głośne trrrach; pisklę w skorupce –
ciche pi pi pi; wyklute pisklę – głośne pi pi pi; kura – głośne ko ko ko.Zabawę powtarzamy kilka razy, a dy maluchy dobrze poznają zabawę,  można eksponować obrazki w przypadkowej kolejności.
 
Załącznik 3 Kurka.pdf [.pdf, 263.58 kB]
 
7."Gdacze kura:ko, ko, ko" Śpiewające Brzdące - piosenka dla dzieci. Zachęcamy maluszki do wspólnego śpiewania piosenki.
 
8."Karmimy zwierzęta" - karta pracy.
 
 
9."W zagrodzie" - kolorowanie rysunków przedstawiających zwierzęta hodowlane.
Dzieci wybierają dowolną kolorowankę i starannie ją kolorują. Dopingujemy maluchy by swoje zadanie wykonały do końca. Powodzenia.