Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Wiosna na wsi. Dzień 3

Dzień trzeci: W chlewiku

Dzień dobry dzieci! Jestem ciekawa, jak Wam minął Śmigus – dyngus??? Z pewnością zrobilibyście jeszcze raz taki żarcik. Napiszcie do nas z rodzicami i podzielcie się swoimi wrażeniami. Tymczasem zapraszam do wspólnej zabawy.

1. Piosenka na powitanie misia i Margolci

Dziecko tańczy w kółeczku z mamą albo tatą albo z mamą i tatąNa słowo dzień dobry wszyscy się kłaniają, machają do siebie, wysyłają buziaki.
2.Pamiętacie dzieciaki? To zapraszamy do wspólnego śpiewania 1 zwrotki i refrenów "Gdacze kura:ko, ko, ko" Śpiewające Brzdące - piosenka dla dzieci.

Tekst:
"Gdacze kura:ko, ko, ko"
1. Pewna kura na podwórzu ciągle gdacze,
Ciągle gdacze,
A gdy gdacze to wysoko w górę skacze,
W górę skacze,
Bardzo głośno i bez przerwy hałasuje,
Hałasuje,
I się niczym, ani nikim nie przejmuje,
Nie przejmuje.
Ref. Z rana ko, ko, ko, ko,
W nocy ko, ko, ko, ko,
Przez dzień cały ko, ko, ko,
Ciągle ko, ko, ko, ko,
Tylko ko, ko, ko, ko,
Na okrągło ko, ko, ko!

2. Na podwórzu kura dzioba nie zamyka,
Nie zamyka,
Chociaż przy niej każdy uszy swe zatyka,
Swe zatyka,
Tym hałasem wszystkich wkoło denerwuje,
Denerwuje,
Więc na karę kura za to zasługuje,
Zasługuje.
Ref. Z rana ko, ko, ko, ko,...

3. Aż do kury raz policja przyjechała,
Przyjechała,
No i kurze za hałasy mandat dała,
Mandat dała,
Teraz kura cicho z żalu gdacze w domu,
Gdacze w domu,
Na podwórzu nie przeszkadza już nikomu,
Już nikomu,
Ref. Z rana ko, ko, ko, ko,...

3. Opowieść ruchowa wg pomysłu rodziców.
Dzieci naśladują ruchy oraz odgłosy zwierząt. W czasie opowieści rodzic robi pauzy, by dzieci mogły same rozpoznawać, jakie odgłosami mówią zwierzątka.

Kogut obudził się najwcześniej. Przeciągnął się, ziewnął, rozprostował piórka, wyczyścił swój piękny czerwony grzebień na czubku głowy i wyszedł z kurnika. Słoneczko już pięknie grzało. Kogut przeszedł się po podwórku, zajrzał to tu, to tam, po czym wskoczył na płot i zapiał: kukuryku. Kury obudziły się natychmiast, zaczęły wiercić się na grzędzie, znosząc jajka. Kłóciły się przy tym okropnie… na całe podwórko niosło się ich gdakanie: ko, ko, ko, ko. Nieopodal w stajni usłyszał tę kłótnię koń, zawołał kilka razy: ihaha. Wybiegł ze stajni i zaczął galopować: kląskanie. W chlewiku obudziły się świnki i jak to ze świnkami bywa od razu były głodne, wołały: kwi, kwi, kwi. Gdy zjadły, poszły wytaplać się w błocie. Z obory wychyliła łeb krowa i przywitała się ze świnkami: muuuu Całego gospodarstwa pilnował pies Burek, który, gdy tylko coś się działo, szczekał głośno: hau, hau, hau. Aż do wieczora zwierzątka jadły, bawiły się na podwórku. A gdy słońce zachodziło, wróciły do swoich domków spać.

4. Rysowane wierszyki- Świnka

Wspólne oglądanie filmiku. Następnie rodzic czyta powoli wierszyk i rysuje. Dziecko pomaga (rodzic wskazuje co ma narysować). Na koniec dziecko koloruje różową kredką (samo próbuje wybrać spośród wielu kredek różową kredkę)

Narysuję dla was świnkę, która ma wesołą minkę
Średnim kołem zaczynamy
Z tego głowę świnki mamy
W tymże kole, trochę w dole
Małe jajo kredką robię
W jaju krótkie dwie kreseczki
Nad nim oczka – dwie kropeczki
Z 2 trójkątów piękne uszy
A pod noskiem uśmiech duży
Tuż za głową wielkie jajo
To jest właśnie świnki ciało
4 nóżki dorysuję
Różem świnkę koloruję
Jeszcze ogon jak sprężynka
I już jest wesoła świnka chrum chrum

5. Rozwiązywanie zagadek

Kolorowe ma piórka,
woła: kukuryku
i mieszka z kurami w kurniku. (kogut)

Wieczorem odpoczywa w stajni,
bo od wielu dni
ciężko pracuje
na swojej wsi. (koń)

Mieszka w chlewiku
i głośno kwiczy: kwiku, kwiku. (świnia)

Znosi jajka
i, choć nie szczerozłote,
to właśnie do niej idziesz,
gdy na jajecznicę masz ochotę. (kura)

To od niej mamy mleko,
i choć do pięknej jej daleko,
to nie tylko liczne łaty to sprawiają,
że gospodarze duży pożytek z niej mają. (krowa)

2. Zabawy z plasteliną
Lepimy z plasteliny mieszkańców wiejskiego podwórka.

6. Utrwalenie zdobytych informacji o zwierzątkach wiejskich
Kogo słyszysz? Zwierzęta wiejskie

7. Oglądanie bajki o świnkach

8. Propozycja prac plastycznych dla dzieci

Zakładka do książki. Potrzebne będą szpatułki (albo wycięte prostokąty z bloku technicznego). Dziecko wybiera zwierzątko, które chce wykonać i maluje szpatułkę/ wycięty prostokąt farbą. Po wyschnięciu nakleja (przygotowane przez rodzica) oczy, uszy, nos.

Zakładki przydadzą się do wieczornego czytania bajek. Pozdrawiam