Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Wiosna na wsi. Dzień 2

Dzień drugi  – Na wiejskim podwórku.

Na wiejskim podwórku - scenariusz do pobrania.pdf

Bardzo serdecznie witam wszystkie dzieci i rodziców. Zapraszam do zabawy.

  1. „Gumi Miś” – rozgrzewka na dobry początek dnia wg Julity Jamza – Szik.

Gumi miś - Julita Jamza - Szik

  1. „Na podwórku” - zabawa dźwiękonaśladowcza.

Rodzic kolejno wywołuje ptaki: kurki, gąski, kaczki, indyki. Zadaniem dziecka jest naśladować ich głosy: ko, ko, gę, gę, kwa, kwa, gul, gul.

Dla utrwalenia odgłosów zwierząt gospodarskich zapraszam do zabawy z piosenką „Dziadek fajną farmę miał” - BZYK.tv. Proszę dzieci o powtarzanie odgłosów zwierząt, a kto zna piosenkę, zapraszam do wspólnego śpiewania.

  1. „Kury na grzędzie” – zabawa dydaktyczna.

Rodzice układają na stole trzy długie paski papieru (grzędy), oraz wręczają dziecku sylwety kur wycięte z papieru. Zadaniem dziecka jest umieszczenie kur na grzędach, zgodnie z poleceniem rodzica, oraz używanie określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni - mówi, gdzie siedzi ich kura, np.: na górnej grzędzie, na dolnej grzędzie, na środkowej grzędzie.

Ilustracja kurki pochodzi ze strony - www.vectorstock.com

Kurki.pdf

  1. „Domino zwierzęce” – gra logiczna.

Dziecko układa domino, łącząc kostki z takimi samymi obrazkami.

Domino obrazkowe.pdf

  1. „Tor przeszkód” - zabawa ruchowa.

Zadanie1 - Rodzic rozkłada dziecku przeszkody w linii prostej, mogą to być plastikowe kubeczki. Na końcu toru stawia kosz z zabawkami, maskotkami. Na starcie stawia pusty pojemnik. Zadaniem dziecka jest jak najszybsze pokonanie toru slalomem, wyjęcie z kosza zabawki, powrót z zabawką na start i umieszczenie zabawki w pojemniku. Zabawa trwa do momentu, aż kosz na mecie będzie pusty.

Zadanie 2 – Rodzic ustawia w pewnej odległości od dziecka kosz na zabawki. Zadaniem dziecka jest trafić zabawką do kosza. Można dziecku utrudnić zabawę stopniowo zwiększając odległość kosza.

Zadanie 3 – Rodzic rozwiesza sznurek na wysokości dziecka. Wręcza dziecku klamerki do bielizny i drobne przedmioty do zawieszenia. Mogą to być apaszki, chusteczki higieniczne, skarpety itp. Zadaniem dziecka jest rozwieszenie „prania”.

  1. „W gospodarstwie” – zabawa dydaktyczna.

Rodzic drukuje i wycina obrazki zwierząt gospodarskich: jedna krowa, dwie gęsi, trzy kozy, cztery świnie. Ze sznurka bądź tasiemki układa kształt obręczy. Dziecko segreguje obrazki zwierząt gospodarskich według rodzaju. Układa je w osobnych obręczach i liczy, ile jest obrazków zwierząt w każdej obręczy, porównuje, których zwierząt jest więcej, układa obrazki zwierząt w obręczach od najmniejszej liczby zwierząt do największej.

Ilustracje pochodzą ze strony - Przedszkolne Pomysły.

krowa, gęś, koza, świnia.pdf

  1. „Policz i pokoloruj zwierzęta” – wykonanie karty pracy.

Karta pracy pochodzi ze strony www.dzieckiembadz.blogspot.com

Policz i pokoloruj zwierzęta.pdf

  1. 8. Na koniec naszej dzisiejszej zabawy zapraszam do obejrzenia filmiku z serii Domowe Przedszkole „Co słychać na wsi?”.

Domowe przedszkole - VOD