Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Wiosna na wsi. Dzień 2

Wiosna na wsi 2 - scenariusz.pdf [.pdf, 550.00 kB]

  1. Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza Teresy Fiutowskiej Podwórkowa awantura.

 Rodzic czyta wiersz (dziecko powtarza) z a następnie zadaje dziecku poniższe pytania;

Kura gdacze, kaczka kwacze –
goni kurę mokrą raczej.
Gęś też syczy, kogut pieje.
Gwałtu! Rety! Co się dzieje?
Ryczy krowa, świnia kwiczy,
a indyk się rozindyczył.
Kot mysz goni, głośno miauczy.
– Dość awantur! Już wystarczy!
Tak pies Burek głośno szczeka
i już słychać go z daleka.
Koza meczy:
mee, mee, mee…
– Czego psisko mądrzy się?
Dla ochłody – wiadro wody
poleją na głowy, brody!
Wyszły z mody awantury!
A sio, gęsi, a sio, kury! –
Powiedziała, co wiedziała,
białą brodą pokiwała,
pochyliła nisko rogi.
– Cisza! Spokój! Zejść mi z drogi!
Awantura się skończyła,
bo ta koza groźna była.

PYTANIA:

- Które zwierzęta brały udział w podwórkowej awanturze?
- Jakie zwierzę próbowało je uspokoić? W jaki sposób to zrobiło?

  1. Każdy ma swoją mamę. Rodzic pokazuje dziecku obrazki i wspólnie próbują dopasować zwierzątka do swoich mam.

Każdy ma swoją mamę.pdf [.pdf, 2.70 MB]

  1. Opowieść ruchowa przy muzyce – Wycieczka na wieś.

Do tego zadania będzie Wam potrzebne  nagranie wesołej melodii lub  bębenek czy garnek z łyżką.

Nadeszła wiosna. Na wsi jest zielono i radośnie (Dzieci maszerują za Rodzicem w rytmie wybranego przez niego nagrania wesołej melodii).

Odwiedzamy wiejską zagrodę. Straszny tutaj gwar.

Widać domowe zwierzęta: owce, krowy, świnie, kaczki, gęsi, kury, indyki. (Rodzic wymienia nazwy gatunków zwierząt, dzieci naśladują ich charakterystyczne głosy).

Patrzcie, przyfrunęły bociany. Wysoko na dachu domu mają swoje gniazdo.(Dzieci robią daszek nad oczami, spoglądają w górę. Następnie w rytmie bębenka poruszają się za Rodzicem, na-śladując charakterystyczne ruchy i klekot bociana).

Za płotem gospodarstwa widać pole. Rośnie na nim zboże. Zamieniamy się w trawy i kłosy zbóż.(Dzieci przechodzą do przysiadu, słychać ciche dźwięki bębenka. Na hasło: Rośniemy,

dźwięki stają się coraz głośniejsze, dzieci powoli wstają).

Na łące pojawiają się zające. Małe zajączki chcą się bawić. Chowają się w trawie. Widać ich duże uszy. (Charakterystyczny rytm bębenka zachęca do podskoków – dzieci naśladują ruchy zajączków. Ponownie słychać nagranie wesołej melodii).

W ogrodach kwitną piękne kwiaty, ich kielichy otwierają się do słoneczka. (Unoszą ręce w górę, naśladują otwierające się do słońca kielichy kwiatów).

Za domem jest sad. Przez chwilę odpoczniemy w cieniu drzew, słuchając świergotu ptaków. (Dzieci kładą się na plecach. Umieszczają ręce na przeponie i miarowo oddychają).

  1. Długi, krótki– ćwiczenia w mierzeniu długości.
  • Ćwiczenia dotyczące zrozumienia stałości miary - zabawa w mierzenie

Osiem skakanek w dwóch różnych kolorach lub osiem sznurków

Rodzic układa ze skakanek dwie drogi (każda składa się z czterech skakanek w tym samym kolorze, np. droga czerwona i droga żółta).

  • Dwie drogi równoległe.

Rodzic pyta:

− Czy obie drogi mają taką samą długość?

Jedna z dróg zakręca.

-------------------------------------- --------------------

-------------\ /--------------------

               \/

Rodzic zadaje pytanie?

− Czy teraz drogi mają taką samą długość?
− Dlaczego uważacie, że czerwona droga jest dłuższa?

Rodzic wraca jeszcze raz do pierwszego przypadku.

− Czy drogi mają taką samą długość?
− Dlaczego tak uważacie?

Jedna z dróg zakręca.

-----------------------------------------

/\/\

Pytania do dzieci?

− Czy drogi nadal mają taką samą długość?
− Jak można udowodnić, że są tej samej długości?

(Drogi mają taką samą długość, bo nadal są te same cztery skakanki, tylko przesunięte).

  • Mierzenie szerokości dywanu stopa za stopą.

Mały dywan.

Każde dziecko mierzy szerokość dywanu, stawiając stopę przed stopą (palce jednej stopy dotykają pięty drugiej stopy) i głośno licząc.

Pytania do dzieci?

− Dlaczego wyszły wam różne wyniki?
− Czy wasze stopy są jednakowej długości?

  • Mierzenie długości dywanu krokami.

Mały dywan.

Każde dziecko mierzy długość dywanu krokami, które głośno liczy.

− Dlaczego wyszły wam różne wyniki?
− Z czym jest związana długość waszych kroków? (Ze wzrostem).

Karta pracy, cz. 4, s. 7.

Olek i Ada zastanawiają się, która tasiemka jest dłuższa. Zastanówcie się, jak to sprawdzić.

Kolorowanie tasiemek. Kończenie rysowania kurcząt według wzoru. Kolorowanie trzeciego kurczęcia, licząc od prawej strony.

  1. Teraz proponujemy trochę ruchu - Zabawa z papierowymi ręcznikami ZAPRASZAMY!

Zabawy z papierowymi ręcznikami

  1. Kodowanie - Zaprowadź zwierzęta na farmę zgodnie z zamieszczonym kodem. Powodzenia!

Kodowanie zwierzęta.pdf [.pdf, 212.29 kB]