Wielkanoc. Dzień 2
1. „Gimnastyczna ruletka” ćwiczenia poranne. Zakręć kołem i zobacz co wypadnie
2. „Niezwykły zajączek” – zabawa ruchowa inspirowana treścią piosenki. Zapoznacie się również z nowym pojęciem „wydmuszka” – jest to skorupka jajka, którego zawartość została wydmuchana przez małą dziurkę. Zachęcamy do zrobienia wydmuszek wspólnie z rodzicami.
Ten niezwykły zajączek ma pilnować pisanek,
dzieci skaczą po obwodzie koła jak zające
wszak dzisiaj w przedszkolu wiele niespodzianek...
zmieniają kierunek i skaczą w drugą stronę
Zosia wykłada z kosza leciutkie wydmuszki,
zatrzymują się, zginają rękę na wysokości klatki piersiowej, tworząc „koszyczek”, drugą „wyciągają z koszyczka wydmuszki”
Wojtek układa pisanki na łączce z rzeżuszki.
jedną dłoń ułożoną płasko wyciągają przed siebie, drugą „układają na niej pisanki”
Tola zwija serwetki, Franio trawkę nacina.
zwijanie papieru obiema dłońmi, następnie tną nożyczkami za pomocą dwóch palców
Zajączek też nie próżnuje, ozdoby wycina.
„tną” palcami w powietrzu falowaną linię
Chciał malować jak dzieci pisanki wspaniałe.
ściskają pięść – „jajko”, które „malują” palcem drugiej ręki
Ozdabiać je we wzorki, piękne, okazałe.
robią kropki na „jajku” palcem drugiej ręki
Chciał malować je farbą, wiązać im sznureczki...
skaczą do środka koła
Chciał, by wszyscy podziwiali jego pisaneczki.
cofają się i przykładając dłonie do twarzy, patrzą z podziwe.
Źródło: „Wiosna w przedszkolu” wydawnictwa Bliżej przedszkola
Co mogę zrobić z wydmuszki? - docx do pobrania [.docx, 207.28 kB]
- „Jajko – eksperyment”. Zachęcamy Was drogie dzieci do przeprowadzenia bardzo protego eksperymentu. Sprawdzimy czy jajko, które macie w swojej lodówce jest świeże.
Otóż potrzebujemy jedynie: szklanki, wodę i jajko, które wkładamy do wody. Jeśli się unosi to znaczy, że jest nieświeże, jeśli opada na spód oznacza że jest świeże i po ugotowaniu możemy je zjeść. Do dzieła !
Chciałybyśmy drogie dzieci, abyście zastanowiły się i odpowiedziały na następujące pytanie
Kto znosi jaja? Czy tylko ptaki je znoszą? Czy wiesz które zwierzęta znoszą jeszcze jaja?
W odpowiedzi na te pytania pomogą Wam przedstawione w załączniku ilustracje. Są to ilustracje zwierząt, które nie są ptakami, ale podobnie jak one znoszą jaja. Podzielcie ich nazwy na sylaby oraz na głoski.
Kto znosi jaja? - pdf do pobrania [.pdf, 6.34 MB]
- Poniżej znajduje się link do prezentacji, w której to będziecie mogli utrwalić dzisiejsze wiadomości oraz wykazać się już posiadaną wiedzą. Wystarczy kliknąć w interesujące Was zadanie i do dzieła! Są to zagadnienia, które będą rozwijać umiejętność czytania, wyodrębniania głoski j w wyrazach, oglądając filmik utrwalimy poznane zwyczaje wielkanocne, poznamy wygląd jaj : kury, gęsi, przepiórki oraz strusia
- „Zajączek” – praca plastyczno – techniczna. Wycinamy elementy zajączka, dorysowujemy poszczególne części, sklejamy elementy ze sobą i gotowe!
Zajączek- praca techniczna - jpg do pobrania [.jpg, 18.53 kB]
- „Wielkanocne Memory” – zachęcamy do wspólnej zabawy z rodzicami - poćwiczymy pamięć i spostrzegawczość
Karty są do pobrania w załączniku. Karty najlepiej wydrukować na grubszym papierze. Możecie kochane dzieci również sami przygotować takie karty. Każde z Was wie doskonale na czym polega ta gra, więc z jej przygotowaniem nie będzie żadnego problemu.
Wielkanocne Memo - pdf do pobrania [.pdf, 1.09 MB]
Bawcie się dobrze!