Marcowa pogoda. Dzień 5
I tydzień "Marcowa pogoda"
Dzień drugi:Marcowa pogoda
Dzień dobry! Witam wszystkie maluszki i rodziców. Rozpoczynamy kolejny dzień - zapraszamy do nauki przez zabawę.
1. "Głowa, ramiona, kolana, pięty" - zabawa muzyczno-ruchowa. Dzieci wykonują gesty zgodnie z tekstem piosenki. Śpiewają piosenkę ucząc się nazw poszczególnych części ciała.
2. "Marcowe zagadki" - dzieci rozwiązują zagadki dotyczące elementów marcowej pogody. Proszę o wydrukowanie załącznika i dopasowanie ilustracji do odpowiedzi. Brakujące ilustracje (chmura i śnieg) dziecko rysuje samodzielnie.
Widzisz je za dnia na pogodnym niebie,
za to w dzień pochmurny chmurka chowa je za siebie. (słońce)
Gdy jest ciemna, to już wiesz,
że lada moment spadnie z niej deszcz. (chmura)
Mówimy, że coś jest białe jak... (śnieg)
Spada z chmury na ziemię – kapu-kap.
Gdy tak się dzieje, parasolkę złap! (deszcz)
Gdy niebo się chmurzy,
a czasem w czasie burzy
pojawia się nagle jasny znak na niebie
– musisz wtedy uważać na mnie i na siebie! (piorun)
Szumi wokół nas, nawet tam, gdzie las, szszszszsz... (wiatr)
Obrazki do zagadek - pdf do pobrania [.pdf, 295.40 kB]
3. "Marcowe kaprysy" - dziecko słucha wiersz B. Formy, czytany przez rodzica i odpowiada na pytania zadawane do tekstu.
Ja jestem marzec, ja wam pokażę,
jak dobrze mieszać pogodę w garze.
Zanim na dobre wiosna przybędzie,
ja ślady zimy zostawię wszędzie.
Zmarzną wam nosy i zmarzną uszy,
i jeszcze trochę śnieżek poprószy.
I chociaż słońce mocniej przygrzeje,
to jeszcze chłodnym wiatrem powieje.
Pytania do wiersza:
− O jakim miesiącu była mowa w wierszu?
− Jaka była wtedy pogoda?
4. "My jesteśmy krasnoludki " - zabawa muzyczno-ruchowa. Dzieci gesty do tekstu piosenki.
5. "Kolorowa zabawa" - dzieci utrwalają nazwy kolorów, odnajdują przedmioty w ich otoczeniu w danym kolorze.
6. "Prawda czy fałsz?" - Quiz dydaktyczny
Proszę o przygotowanie dla dziecka małych karteczek i kredek. Każde dziecko otrzymuje dwie kartki. Na jednej rysuje uśmiechniętą buzię, a na drugiej – smutną buzię. Buzia uśmiechnięta oznacza, że zgadza się z wypowiedzią rodzica, a smutna, że się nie zgadza.
− W marcu jest zawsze słonecznie.
− W marcu może przydać się parasol.
− W marcu może padać deszcz.
− Symbolem deszczu są kropelki.
7."Deszczowa piosenka" - Śpiewające Brzdące. Wspólne śpiewanie piosenki, utrwalanie tekstu i melodii.
8. "Deszczowa chmura" - praca plastyczna
Materiały potrzebne do wykonania pracy: blok techniczny, nożyczki, taśma, klej, płatki kosmetyczne, nitka, żółty karton, niebieski papier samoprzylepny.
Z białego bloku wycinamy kształt chmury. Przyklejamy do niej trzy białe nitki i żółte kółko. Następnie obklejamy płatkami kosmetycznymi. Jeden zachodzi na drugi. tak samo robimy na odwrocie chmury. na nitkach przyklejamy kropelki. Chmurkę możemy zawiesić jako dekorację.
Ta wersja jest bardzo trudna i wymaga wysiłku od państwa i dziecka, dlatego można zrobić prostszą wersję. Chmurkę obklejamy po jednej stronie i przyklejamy do kartki - tła. Obok przyklejamy słonko a pod chmurką krople deszczu. Powodzenia.
Pozdrawiamy was dzieciaki i waszych rodziców.