Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Marcowa pogoda. Dzień 4

Dzień dobry. Zapraszam wszystkie dzieci do wspólnych zabaw. Życzę miłego dnia.

Dzień 4

Temat: Zabawa z wiosną

  1. Na dobry początek dnia – serdecznie polecam!

  1. I oto nasza piosenka. Utrwalenie melodii i słów piosenki

  1. Czas na zabawę - Zabawa „Deszczyk”

Kapu- kapu, pada deszcz – dzieci pokazują paluszkami spadający deszcz z góry do dołu

Wszystko mokre wkoło – obracają się wokół własnej osi z lekko odchylonymi rękami

Przez kałuże sobie skacz – przeskakują z jednej nogi na drugą

Śmiejąc się wesoło – pokazują palcami wskazują usta, uśmiechają się. 

  1. Chwila skupienia:

Dzieci słuchają wiersza B. Szelągowskiej Zabawa z wiosną czytanego przez rodzica

Stąpa wiosna po łące. Idzie cicho i słucha.
Tyle dźwięków cudownych wpada wiośnie do ucha!

„Ka, ka, ko, ko, ki, ke, ke! Chyba też się pobawię.
Aka, aku, aki, ka i pobiegam po trawie.” 

Wiosna goni motylka, wiosna bawi się z osą.
Zdjęła swoje buciki, bo pobiegać chce boso.

 „Oko, oka, oke, ke! Ale tu jest przyjemnie.
Ika, ika, ike, ke. Bawcie się już beze mnie!”

I pobiegła do lasu! I pobiegła radosna,
nasion garść wysypując. Taka właśnie jest wiosna!

Rodzic czyta wiersz i omawia z dzieckiem jego treść. Następnie zadaje pytania do wiersza:

  1. Kto biegał po łące?
  2. Kogo goniła wiosna?
  3. Z kim się bawiła na łące?
  4. Dlaczego wiosna zdjęła buciki?
  5. Gdzie pobiegła wiosna?
  6. Jaka byłą wiosna: smutna czy radosna?
  7. A czy ty lubisz wiosnę? Spróbuj powiedzieć dlaczego? – na to pytanie dziecko może odpowiedzieć podczas wspólnego spaceru wśród zielonych pól i lasówJ

Rodzic czyta sylaby:

  • ka, ka, ko, ki, ke,
  • ke, aku, aki, ka,
  • oko, oka, oke, ke,
  • ika, ika,ike, ke”

a dziecko powtarza 

  1. Pomyśl.

Zabawa dydaktyczna Pierwszy, drugi, trzeci…

Potrzebne materiały: Patyczki matematyczne, bądź kolorowe kredki

Dzieci otrzymują kredki. Rodzic prosi, aby dzieci układały tak kredki, aby pierwsza była czerwona, druga zielona, trzecia żółta, czwarta niebieska, piąta biała.

Uwaga:

Jeśli dzieci mają problem z kolorami, to proszę przygotować obrazki (mogą być ręcznie malowane) odpowiadające danym kolorom, np. czerwony – serduszko, zielony – trawa, żółty – słoneczko, niebieski – niebo, biały – mleko i poprosić dzieci, aby dopasowały kolory kredek do obrazków, w ten sposób dzieci będą miały zilustrowane kolory i łatwiej im będzie zapamiętać.

  1. Zasłuchaj się .

Ćwiczenia słuchowe Dźwięki wokół nas

Materiały potrzebne: gazeta, torebka foliowa, folia aluminiowa, kredki, pudełko plastikowe, szklaka z wodą, rurka

Rodzic eksperymentuje wraz z dzieckiem z wytwarzaniem dźwięków powstałych przez: darcie gazety, szuranie torebką foliową, stukanie palcem w folię aluminiową, stukanie kredką w pudełko plastikowe, bulgotanie wody w szklance – dmuchanie przez rurkę. Następnie dzieci siadają na dywanie, tyłem do rodzica, słuchają dźwięków i je rozpoznają. 

  1. A teraz rozluźnij

Zabawa Deszczowy masażyk

IDZIE PANI, WIETRZYK WIEJE 

Idzie pani: tup, tup, tup               Dziecko zwrócone do rodziców plecami. Na przemian ,
                                                     Z wyczuciem stukamy w jego plecy opuszkami palców.
Dziadek laską: stuk, stuk, stuk,   wskazujących, delikatnie stukamy zgiętym palcem.
Skacze dziecko: hop, hop, hop   Naśladujemy dłonią skoki
Żaba robi długi skok.                 Z wyczuciem klepiemy dwie odległe części ciała dziecka,
stopy i głowę,

Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu       Dmuchamy w jedno i w drugie ucho dziecka,
Kropi deszczyk: puk, puk, puk, Delikatnie stukamy w plecy wszystkimi palcami.
Deszcz ze śniegiem:                  Klepiemy dziecko po plecach dłońmi złożonymi w miseczki
chlup, chlup, chlup,

A grad w szyby: łup, łup, łup.   Lekko stukamy dłońmi złożonymi w pięści,
Świeci słonko,                         Gładzimy plecy wewnętrzną stroną dłoni ruchem kolistym.
wieje wietrzyk,                       Dmuchamy we włosy dziecka,
pada deszczyk.                       Z wyczuciem stukamy opuszkami palców w plecy dziecka.
Czujesz dreszczyk?                     Leciutko szczypiemy w kark.

  1. Na koniec warto rozprostować paluszki i je trochę pobrudzić

Praca plastyczna Słońce i deszcz:

Rodzic:

- rysuje słonce na kartce dziecka

Dziecko:

-koloruje rysunek słońca żółtą kredką
- przykleja na rysunku duże chmury – waciki kosmetyczne
- rysuje pionowe kreski niebieską kredką
- rysuje trawę zieloną kredką – pionowe kreski na dole kartki

Dla chętnych Polecam!

  1.   Przyszła wiosna Moniki Kluzy .

Do zabawy można wykorzystać cymbałki, dzwoneczki, bądź po prostu garnek z łyżkami.

A także na utrwalenie kolorów

Memory wiaderko i łopatki

Kolory wiaderko i łopatki

Gra memory są doskonałe dla małych dzieci, ćwiczą pamięć i spostrzegawczość. Proszę dostosować ilość par do możliwości dziecka.

MIŁEGO DNIA!