Marcowa pogoda. Dzień 4
Dzień dobry. Zapraszam wszystkie dzieci do wspólnych zabaw. Życzę miłego dnia.
Dzień 4
Temat: Zabawa z wiosną
- Na dobry początek dnia – serdecznie polecam!
- I oto nasza piosenka. Utrwalenie melodii i słów piosenki
- Czas na zabawę - Zabawa „Deszczyk”
Kapu- kapu, pada deszcz – dzieci pokazują paluszkami spadający deszcz z góry do dołu
Wszystko mokre wkoło – obracają się wokół własnej osi z lekko odchylonymi rękami
Przez kałuże sobie skacz – przeskakują z jednej nogi na drugą
Śmiejąc się wesoło – pokazują palcami wskazują usta, uśmiechają się.
- Chwila skupienia:
Dzieci słuchają wiersza B. Szelągowskiej Zabawa z wiosną czytanego przez rodzica
Stąpa wiosna po łące. Idzie cicho i słucha.
Tyle dźwięków cudownych wpada wiośnie do ucha!
„Ka, ka, ko, ko, ki, ke, ke! Chyba też się pobawię.
Aka, aku, aki, ka i pobiegam po trawie.”
Wiosna goni motylka, wiosna bawi się z osą.
Zdjęła swoje buciki, bo pobiegać chce boso.
„Oko, oka, oke, ke! Ale tu jest przyjemnie.
Ika, ika, ike, ke. Bawcie się już beze mnie!”
I pobiegła do lasu! I pobiegła radosna,
nasion garść wysypując. Taka właśnie jest wiosna!
Rodzic czyta wiersz i omawia z dzieckiem jego treść. Następnie zadaje pytania do wiersza:
- Kto biegał po łące?
- Kogo goniła wiosna?
- Z kim się bawiła na łące?
- Dlaczego wiosna zdjęła buciki?
- Gdzie pobiegła wiosna?
- Jaka byłą wiosna: smutna czy radosna?
- A czy ty lubisz wiosnę? Spróbuj powiedzieć dlaczego? – na to pytanie dziecko może odpowiedzieć podczas wspólnego spaceru wśród zielonych pól i lasówJ
Rodzic czyta sylaby:
- ka, ka, ko, ki, ke,
- ke, aku, aki, ka,
- oko, oka, oke, ke,
- ika, ika,ike, ke”
a dziecko powtarza
- Pomyśl.
Zabawa dydaktyczna Pierwszy, drugi, trzeci…
Potrzebne materiały: Patyczki matematyczne, bądź kolorowe kredki
Dzieci otrzymują kredki. Rodzic prosi, aby dzieci układały tak kredki, aby pierwsza była czerwona, druga zielona, trzecia żółta, czwarta niebieska, piąta biała.
Uwaga:
Jeśli dzieci mają problem z kolorami, to proszę przygotować obrazki (mogą być ręcznie malowane) odpowiadające danym kolorom, np. czerwony – serduszko, zielony – trawa, żółty – słoneczko, niebieski – niebo, biały – mleko i poprosić dzieci, aby dopasowały kolory kredek do obrazków, w ten sposób dzieci będą miały zilustrowane kolory i łatwiej im będzie zapamiętać.
- Zasłuchaj się .
Ćwiczenia słuchowe Dźwięki wokół nas
Materiały potrzebne: gazeta, torebka foliowa, folia aluminiowa, kredki, pudełko plastikowe, szklaka z wodą, rurka
Rodzic eksperymentuje wraz z dzieckiem z wytwarzaniem dźwięków powstałych przez: darcie gazety, szuranie torebką foliową, stukanie palcem w folię aluminiową, stukanie kredką w pudełko plastikowe, bulgotanie wody w szklance – dmuchanie przez rurkę. Następnie dzieci siadają na dywanie, tyłem do rodzica, słuchają dźwięków i je rozpoznają.
- A teraz rozluźnij
Zabawa Deszczowy masażyk
IDZIE PANI, WIETRZYK WIEJE
Idzie pani: tup, tup, tup Dziecko zwrócone do rodziców plecami. Na przemian ,
Z wyczuciem stukamy w jego plecy opuszkami palców.
Dziadek laską: stuk, stuk, stuk, wskazujących, delikatnie stukamy zgiętym palcem.
Skacze dziecko: hop, hop, hop Naśladujemy dłonią skoki
Żaba robi długi skok. Z wyczuciem klepiemy dwie odległe części ciała dziecka,
stopy i głowę,
Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu Dmuchamy w jedno i w drugie ucho dziecka,
Kropi deszczyk: puk, puk, puk, Delikatnie stukamy w plecy wszystkimi palcami.
Deszcz ze śniegiem: Klepiemy dziecko po plecach dłońmi złożonymi w miseczki
chlup, chlup, chlup,
A grad w szyby: łup, łup, łup. Lekko stukamy dłońmi złożonymi w pięści,
Świeci słonko, Gładzimy plecy wewnętrzną stroną dłoni ruchem kolistym.
wieje wietrzyk, Dmuchamy we włosy dziecka,
pada deszczyk. Z wyczuciem stukamy opuszkami palców w plecy dziecka.
Czujesz dreszczyk? Leciutko szczypiemy w kark.
- Na koniec warto rozprostować paluszki i je trochę pobrudzić
Praca plastyczna Słońce i deszcz:
Rodzic:
- rysuje słonce na kartce dziecka
Dziecko:
-koloruje rysunek słońca żółtą kredką
- przykleja na rysunku duże chmury – waciki kosmetyczne
- rysuje pionowe kreski niebieską kredką
- rysuje trawę zieloną kredką – pionowe kreski na dole kartki
Dla chętnych Polecam!
- Przyszła wiosna Moniki Kluzy .
Do zabawy można wykorzystać cymbałki, dzwoneczki, bądź po prostu garnek z łyżkami.
A także na utrwalenie kolorów
Memory wiaderko i łopatki
Kolory wiaderko i łopatki [.pdf, 365.38 kB]
Gra memory są doskonałe dla małych dzieci, ćwiczą pamięć i spostrzegawczość. Proszę dostosować ilość par do możliwości dziecka.
MIŁEGO DNIA!