Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Marcowa pogoda. Dzień 3

1.04.2020r.

I tydzień „Marcowa pogoda”

Dzień trzeci: Kolorowe parasole.

Dzień dobry! Witam wszystkich bardzo serdecznie! Zapraszam do zabawy.

1. „Hej, chusteczko” - zabawa na powitanie.

Do tego tańca potrzebna nam będzie chusteczka lub apaszka, (poniżej link do piosenki).

„Hej, chusteczko”

Ref. Hej, chusteczko, hej, chusteczko słuchaj mnie
Jeśli zechcesz dziś nauczę tańczyć cię (podnosimy chusteczkę na wysokość twarzy i opuszczamy ją na wysokość brzuszka).

1. Wirujemy w koło, bardzo nam wesoło, wirujemy raz i dwa
Wirujemy wkoło, bardzo nam wesoło, wirujemy ty i ja ( wirujemy z chusteczką wokół własnej osi).

Ref. Hej, chusteczko…

2. Poskaczemy sobie, tańczą nóżki obie, poskaczemy raz i dwa
Poskaczemy sobie, tańczą nóżki  obie, poskaczemy ty i ja (podskakujemy w miejscu)

Ref. Hej, chusteczko…

3. Cwałujemy bokiem, szybko raźnym krokiem, cwałujemy raz i dwa
Cwałujemy bokiem, szybko raźnym krokiem, cwałujemy ty i ja ( biegniemy krokiem dostawnym raz w jedną, raz w drugą stronę).

Ref. Hej, chusteczko…

4. Podrzucamy w górę, w tę niebieską chmurę, podrzucamy raz i dwa
Podrzucamy w górę, w tę niebieską chmurę, podrzucamy ty i ja ( zwijamy chustkę w kłębek i podrzucamy ją do góry starając się ją złapać)

Ref. Hej, chusteczko…

5. Malujemy koła, muzyka wesoła, malujemy raz i dwa
Malujemy koła, muzyka wesoła, malujemy ty i ja (łapiemy chusteczkę za rożek i ruchem ręki udajemy że malujemy duże koło)

Ref. Hej, chusteczko…

6. Z ogonkiem biegamy, chusteczką machamy, pobiegamy raz i dwa
Z ogonkiem biegamy, chusteczką machamy, pobiegamy ty i ja. (z chusteczki robimy ogonek i biegamy machając nim).

2. Deszczowe odgłosy – zabawa rozwijająca percepcję słuchową.

Rodzic odtwarza wybrany dźwięk z cyklu „Deszczowe odgłosy”. Dziecko słucha z zamkniętymi oczami. Po wysłuchaniu dziecko nazywa to, co usłyszało (np. plusk wody, chodzenie po kałuży, kapanie kropli wody, deszcz, ulewa).

Chodzenie w kałuży.mp3

Deszcz.mp3

Plusk wody.mp3

Spadające krople wody.mp3

Ulewa.mp3

3. Kolorowe parasole - zabawa dydaktyczna.

Do tej zabawy potrzebne nam są kolorowe parasole. Można wyciąć sylwety parasoli z kolorowego papieru.

Rodzic rozkłada na podłodze 5 parasoli w różnych kolorach. Dziecko głośno liczy ile ich jest stosując liczebniki główne. Następnie rodzic wskazuje kolejne parasole i liczy je, stosując liczebniki porządkowe. Rodzic pyta dziecko, w jakim kolorze jest, pierwszy parasol, w jakim drugi itd. Prosi dziecko aby stanęło za pierwszym, za trzecim, za piątym parasolem. Rodzic może też zapytać w jakim kolorze jest trzeci parasol, pierwszy itd.

Parasol - doc do pobrania

4.Mały wietrzyk, duży wiatr, wichura – zabawa ruchowo-naśladowcza.

Dzieci stoją i trzymają pompony wykonane z foliowych torebek. Na hasło: mały wietrzyk poruszają delikatnie nadgarstkami i cicho naśladują odgłosy wiatru: szy, szy, szy… Kiedy usłyszą: duży wiatr, poruszają rękami w ramionach i głośniej wypowiadają: szy, szy, szy… Na hasło: wichura wykonują szerokie ruchy ramionami, poruszają całym ciałem i wydają głośne dźwięki. Kiedy rodzic powie: wiatr ustał!, maluchy zwijają się w kłębek i chwilę odpoczywają. Zabawę można powtórzyć kilkakrotnie.

5. Parasole i  kalosze, znajdź różnicę – zabawa rozwijająca percepcję wzrokową.

Karta pracy: „Parasole i kalosze”. Karta pracy dla 3 i 4 latków.

Karta pracy "Parasole i kalosze" pdf

Karta pracy dla 3-latków pdf

Karta pracy dla 4-latków pdf