Marcowa pogoda. Dzień 3
1.04.2020r.
I tydzień „Marcowa pogoda”
Dzień trzeci: Kolorowe parasole.
Dzień dobry! Witam wszystkich bardzo serdecznie! Zapraszam do zabawy.
1. „Hej, chusteczko” - zabawa na powitanie.
Do tego tańca potrzebna nam będzie chusteczka lub apaszka, (poniżej link do piosenki).
„Hej, chusteczko”
Ref. Hej, chusteczko, hej, chusteczko słuchaj mnie
Jeśli zechcesz dziś nauczę tańczyć cię (podnosimy chusteczkę na wysokość twarzy i opuszczamy ją na wysokość brzuszka).
1. Wirujemy w koło, bardzo nam wesoło, wirujemy raz i dwa
Wirujemy wkoło, bardzo nam wesoło, wirujemy ty i ja ( wirujemy z chusteczką wokół własnej osi).
Ref. Hej, chusteczko…
2. Poskaczemy sobie, tańczą nóżki obie, poskaczemy raz i dwa
Poskaczemy sobie, tańczą nóżki obie, poskaczemy ty i ja (podskakujemy w miejscu)
Ref. Hej, chusteczko…
3. Cwałujemy bokiem, szybko raźnym krokiem, cwałujemy raz i dwa
Cwałujemy bokiem, szybko raźnym krokiem, cwałujemy ty i ja ( biegniemy krokiem dostawnym raz w jedną, raz w drugą stronę).
Ref. Hej, chusteczko…
4. Podrzucamy w górę, w tę niebieską chmurę, podrzucamy raz i dwa
Podrzucamy w górę, w tę niebieską chmurę, podrzucamy ty i ja ( zwijamy chustkę w kłębek i podrzucamy ją do góry starając się ją złapać)
Ref. Hej, chusteczko…
5. Malujemy koła, muzyka wesoła, malujemy raz i dwa
Malujemy koła, muzyka wesoła, malujemy ty i ja (łapiemy chusteczkę za rożek i ruchem ręki udajemy że malujemy duże koło)
Ref. Hej, chusteczko…
6. Z ogonkiem biegamy, chusteczką machamy, pobiegamy raz i dwa
Z ogonkiem biegamy, chusteczką machamy, pobiegamy ty i ja. (z chusteczki robimy ogonek i biegamy machając nim).
2. Deszczowe odgłosy – zabawa rozwijająca percepcję słuchową.
Rodzic odtwarza wybrany dźwięk z cyklu „Deszczowe odgłosy”. Dziecko słucha z zamkniętymi oczami. Po wysłuchaniu dziecko nazywa to, co usłyszało (np. plusk wody, chodzenie po kałuży, kapanie kropli wody, deszcz, ulewa).
Chodzenie w kałuży.mp3 [.mp3, 108.16 kB]
Deszcz.mp3 [.mp3, 2.30 MB]
Plusk wody.mp3 [.mp3, 171.02 kB]
Spadające krople wody.mp3 [.mp3, 108.16 kB]
Ulewa.mp3 [.mp3, 2.68 MB]
3. Kolorowe parasole - zabawa dydaktyczna.
Do tej zabawy potrzebne nam są kolorowe parasole. Można wyciąć sylwety parasoli z kolorowego papieru.
Rodzic rozkłada na podłodze 5 parasoli w różnych kolorach. Dziecko głośno liczy ile ich jest stosując liczebniki główne. Następnie rodzic wskazuje kolejne parasole i liczy je, stosując liczebniki porządkowe. Rodzic pyta dziecko, w jakim kolorze jest, pierwszy parasol, w jakim drugi itd. Prosi dziecko aby stanęło za pierwszym, za trzecim, za piątym parasolem. Rodzic może też zapytać w jakim kolorze jest trzeci parasol, pierwszy itd.
Parasol - doc do pobrania [.docx, 79.14 kB]
4.Mały wietrzyk, duży wiatr, wichura – zabawa ruchowo-naśladowcza.
Dzieci stoją i trzymają pompony wykonane z foliowych torebek. Na hasło: mały wietrzyk poruszają delikatnie nadgarstkami i cicho naśladują odgłosy wiatru: szy, szy, szy… Kiedy usłyszą: duży wiatr, poruszają rękami w ramionach i głośniej wypowiadają: szy, szy, szy… Na hasło: wichura wykonują szerokie ruchy ramionami, poruszają całym ciałem i wydają głośne dźwięki. Kiedy rodzic powie: wiatr ustał!, maluchy zwijają się w kłębek i chwilę odpoczywają. Zabawę można powtórzyć kilkakrotnie.
5. Parasole i kalosze, znajdź różnicę – zabawa rozwijająca percepcję wzrokową.
Karta pracy: „Parasole i kalosze”. Karta pracy dla 3 i 4 latków.
Karta pracy "Parasole i kalosze" pdf [.pdf, 42.02 kB]
Karta pracy dla 3-latków pdf [.pdf, 2.50 MB]
Karta pracy dla 4-latków pdf [.pdf, 2.53 MB]