Marcowa pogoda. Dzień 1
Dzień dobry! Witam wszystkich bardzo serdecznie. Życzę miłego, ciepłego dnia i dobrej zabawy.
Tematyka kompleksowa na kwiecień
- Marcowa pogoda
- Wielkanoc
- Wiosna na wsi
- "Aby zdrowym być, trzeba zdrowo żyć"
I tydzień Marcowa pogoda
Dzień pierwszy: Marcowa pogoda
Ruch to zdrowie, a więc warto trochę się poruszać na dobry początek dnia.
Zanim przystąpimy do zabawy proszę przygotować dzieciom duże krople deszczu – wystarczyć złapać powietrze do worków na śmieci i zawiązać. Następnie tłumaczymy dzieciom, żeby naśladowały rodziców, których zadanie polega na pokazywaniu treści piosenki ( przygotowane krople deszczu leżą i czekaj na refren, na refrenie dzieci podrzucają do góry kropelki deszczu, kiedy kończy się refren odkładają kropelki i pokazują to, co rodzic.
Piosenka nr 1
"Deszczowa piosenka" - Śpiewające brzdące
Śpiewające Brzdące - Deszczowa piosenka
1. Deszczyk kapie,
z chmurki spada
i na ziemi opowiada,
że tak z góry na nas leci,
by urosły wszystkie dzieci.
Ref. Kap, kap, kap,
Deszczyk z nieba spadł.
Kap, kap, kap,
Deszczyk z nieba spadł. (2x)
2. Deszczyk kapie,
z chmurki spada
i po drodze opowiada,
że na ziemi go potrzeba,
by urosły kwiaty, drzewa.
Ref. Kap, kap, kap,
Deszczyk z nieba spadł.
Kap, kap, kap,
Deszczyk z nieba spadł. (2x)
2. Czas na bajkę
Rodzic czyta opowiadanie Marcowa pogoda A. Widzowskiej. Pokazuje ilustracje i zadaje pytania (pytania są umieszczone pod tekstem)
"Marcowa pogoda" A. Widzowska [.pdf, 375.80 kB]
Rozmowa z dzieckiem na temat pogody: Jaką lubisz pogodę? A spróbuj powiedzieć dlaczego lubisz kiedy (pada, świeci słońce itd.)
*Można narysować dwa garnki, jeden na jednej kartce, drugi na drugiej. Przy jednym położyć obrazki warzyw, a przy drugim symbole pogody. Do pierwszego razem z dzieckiem władamy warzywa – dziecko nazywa kolejne warzywa, a do drugiego symbole pogody (dziecko również nazywa symbole pogody (wiatr, deszcz, słońce, śnieg, grad). W ten sposób zobrazujemy dziecku przysłowie W marcu jak w garncu.
3. Wycieczka do kuchni
Oglądanie garnków, określanie ich wielkości i dobieranie do nich pokrywek. Układanie garnków od najmniejszego do największego i dobieranie do niego pokrywek.
Uwaga: czas na przerwę. Dziecko bawi się swobodnie
Po przerwie
4. Zabawa orientacyjno- porządkowa Wiatr i chmury
Mama jest wiatrem, dzieci chmurkami. Kiedy mama – chmura gra (np. puka łyżką w garnek) chmurki wesoło podskakują, kiedy mama przestaje grać chmurki wciągają powietrze nosem i wypuszczają ustami. Powtarzamy trzy razy , na koniec mała chmurka ucieka, a duża ją goni.
5. Deszczowe kropelki
Dzieci dotykają folii bąbelkowej. Starają się zgnieść jak najwięcej kropelek.
6. Dzieci rysują po śladzie kształt parasola, kolorują parasol i powtarzają krótką rymowankę:
Kap, kap, kap
Krople deszcz łap
Dodatkowo można pomalować na niebiesko folię i przyłożyć do parasola, w ten sposób powstanie efekt padającego deszczu.
Parasol - docx do pobrania [.docx, 79.14 kB]
Życzę miłej zabawy.