Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

09.04.2020 czwartek Symbole wielkanocne

1. Symbole wielkanocne – rozmowa kierowana na podstawie tablicy demonstracyjnej.
Zachęcamy do rozmowy rodzica na temat tablicy demonstracyjnej nr 23 (w załączniku) związanej tematycznie z Wielkanocą. Zadaniem dziecka jest odnajdywanie i wskazywanie na tablicy symboli wielkanocnych. Podczas rozmowy (zwróćmy uwagę, by dziecko starało się wypowiadać pełnymi zdaniami) rodzic może posłużyć się przykładowymi pytaniami:

  • Jakie święta się zbliżają?
  • Po czym możemy poznać, że ten obrazek jest związany z Wielkanocą?
  • Na ile części zostało podzielone jajko?
  • Dlaczego jajko zostało pokrojone na cztery części?

Z jaką jeszcze inną, nieprzedstawioną na obrazku, tradycją kojarzą się Święta Wielkanocne? (np. lany poniedziałek).

Tablica demonstracyjna 23 - Wielkanoc - png do pobrania [.png, 701.77 kB]

2. Propozycje wspólnych zabaw ruchowych o tematyce wielkanocnej:

Wierszyk z pokazywaniem „Trzy baziowe koty”
Na wiosennej wierzbie (ręce wyprostowane ku górze jak gałęzie drzewa)
tuż nad rzeczką małą, (prawa ręka pokazuje wijącą się rzeczkę)
trzy baziowe kotki (dzieci miauczą i „liżą” futerko jak kotki)
lekko się huśtają. (ponownie gest „wierzby”, ale tym razem ręce machają w powietrzu)
Deszcz drobny popadał, (ręce uniesione w górze opadają, dziecko macha przy tym palcami imitując padający deszcz),
futerka im zmoczył, (dziecko po wypowiedzeniu wersu mówi cicho: brrrrr i otrzepuje „zmoczone” futerko)
miauczą wniebogłosy, (po wypowiedzeniu wersu dziecko miauczy z głową podniesioną
do góry)
trzy baziowe koty! (dziecko pokazuje – wciąż miaucząc – trzy palce u dłoni)

„Zajączkowy tor przeszkód”
Można go ułożyć z poduszek, ustawić krzesła lub wyznaczyć trasę na podwórku. Uczestnicy pokonują ją kicając, zamiast po prostu biec. Wygrywa ten zajączek, któremu uda się pokonać trasę w najkrótszym czasie.

„Rzucanie pisanek”
Ta zabawa polega na rzucaniu do siebie (zatem parami) pisanek. Przy każdym rzucie, w którym uda się złapać jajko i nie spadnie na ziemię, para oddala się od siebie o jeden krok. Zabawa się kończy, kiedy pisanka wyląduje na ziemi.
Źródło: www.miastodzieci.pl

„Zajęcze skoki”
Skok w dal! Z wyznaczonego miejsca dzieci skaczą jak najdalej.
– Z miejsca
– Z rozbiegu
– Obunóż
– Na jednej nodze itp.

„Malujemy pisanki”
Dzieci trzymają jedną pisankę – małą piłkę. Wykonujemy rożne ćwiczenia gimnastyczne, rozciągające i wyciszające cały czas trzymając w ręku piłkę i próbując ją nie zgubić. Podnosimy piłkę do góry – malujemy na niebiesko jak niebo, schylamy się i dotykamy piłkę do podłogi – malujemy na zielono jak trawa. Siadamy i wyciągamy rękę z piłką jak najdalej do przodu i kilka razy dotykamy podłogi – malujemy kolorowe kropki itp.
Źródło: www.kidsandsport.pl

3. Zajączek wielkanocny – propozycja pracy przestrzennej.
Potrzebne materiały:
Skarpetka dziecięca, ryż lub kasza, sznurek, wstążeczka, nożyczki, rolka z szeroką taśmą klejącą, łyżka lub łopatka, pojemnik.
Sposób wykonania:
Przeciągamy skarpetkę przez otwór w rolce i nakładamy na nią skarpetkę. Napełniamy skarpetę mniej więcej do połowy (np. do zaznaczonej na materiale pięty) ryżem lub kaszą (można wsypać ryż/kaszę także łyżką bezpośrednio do skarpetki, nie nakładając jej na rolkę). Następnie z pomocą rodzica formujemy zajączka – ściskamy ręką skarpetkę mniej więcej w połowie tak, aby kasza (ryż) przesunęła się do zaznaczonej na materiale pięty (to będzie głowa), zawiązujemy sznurkiem w dwóch miejscach – nad głową i w miejscu, gdzie znajduje się ślad po naciśnięciu. Górę skarpetki przecinamy nożyczkami na środku – tak powstaną uszy. Wokół szyi zawiązujemy kolorową wstążeczkę i malujemy flamastrem oczy i pyszczek.
Można też zawiązać sznurek w dolnej części skarpetki, z obu stron – zrobić w ten sposób łapki, i z tyłu skarpetki – zrobić ogonek.

4. Przygotowania do Świąt Wielkanocnych niech umili piosenka.
Miłego słuchania!

Karta pracy 1 - naklejki - png do pobrania [.png, 225.54 kB]

Karta pracy 1 - png do pobrania [.png, 119.96 kB]

Język angielski

W celu utrwalenia poznanego słownictwa (nie tylko tego związanego z Wielkanocą) polecam również następujące zabawy z kartami obrazkowym, które często goszczą na naszych zajęciach w przedszkolu:

What’s missing? (Czego brakuje?) To zdecydowanie ulubiona gra moich Pszczółek, które uwielbiają „podglądać”, jaki obrazek aktualnie znika… Ale od początku. Rozkładamy karty na podłodze. Następnie, powtarzamy z dziećmi poszczególne słowa i prosimy  ich aby zamknęli oczy (Close your eyes). Rodzic w tym czasie szybko zabiera jeden obrazek, prosi dziecko o otworzenie oczu (Open your eyes.) i pyta: „What’s missing?”  Gwarantuję , że dzieciaki odpowiedzą  co zniknęło zanim jeszcze zdążymy ich o to zapytać.

What’s next?(Co dalej?) Ta zabawa wymaga kilkukrotnego wydrukowania kart obrazkowych( plik do pobrania zamieszczony w środę pod nazwą  Easter vocabulary). Układamy z obrazków dany rytm, za każdym razem wypowiadając głośno słowo przedstawione na obrazku. Zadaniem dziecka jest określenie, który obrazek pojawi się w następnej kolejności, np.

Easter cake- Easter cake- Easter basket- Easter basket- Easter cake-…….. (Easter cake)

Easter egg- chick- Easter egg-………(chick)

How many…?

Policz po angielsku zajączki, pisanki oraz kurczaczki zanim skończy się czas.