08.04.2020 środa „Stół wielkanocny”
- Na początek zachęcamy Pszczółki do dobrze im znanej zabawy muzyczno- ruchowej pt. „Gąsienica Basia”. Dzieci doskonale ją znają, lubią i czerpały z niej wiele radości w sali przedszkolnej. Z pewnością szybko nauczą pozostałych domowników.
- Śniadanie wielkanocne - ćwiczenie narządów artykulacyjnych w rymowance autorstwa Iwony Fabiszewskiej. Rodzic czyta treść rymowanki pokazując ilustracje potraw charakterystycznych dla Świąt Wielkanocnych (zdjęcia do pobrania lub pokazania dziecku na ekranie w załączniku). Dzieci naśladują dźwięki i ruchy.
Najpierw żurek z kiełbasą - dzieci mówią: mniam, mniam, mniam i głaszczą się po brzuchach.
i ziemniaki z okrasą, - dzieci dmuchają na gorące ziemniaki,
potem pyszne jajeczka, - dzieci wypowiadają głoskę mmmmm na zmianę: cicho i głośno,
a na końcu babeczka. - dzieci nabierają dużo powietrza, zamykają usta i wypychają policzki.
Wielkanoc - ilustracje - pdf do pobrania [.pdf, 1.85 MB]
- „Stół wielkanocny”- zajęcie matematyczne , które będzie świetną praktyką przed zbliżającymi się Świętami, a dodatkowy pomocnik mamy i taty zawsze jest przecież mile widziany.
Zadaniem dzieci jest przygotowanie wielkanocnego stołu dla pięciu osób. Dzieci ustawiają na stole odpowiednią liczbę talerzy, sztućców, kubeczków oraz dekorują stół według własnego uznania. Rodzic przygotowuje wcześniej po pięć : talerzy, łyżek, widelców, kubeczków oraz dekoracje np. wazon z baziami, rzeżuchę w doniczce, baranka z cukru i obrus, w którego rozłożeniu na stole może posłużyć pomocą. - „Wielkanocni goście” – propozycja zabawy paluszkowej.
Rodzic mówi rymowankę wspólnie z dzieckiem, wspólnie pokazują odpowiednio liczbę palców, a dziecko odpowiada na pytania.
- Przy wielkanocnym stole pięciu gości siedziało. Jeden poszedł do domu, to ile zostało?
- Przy wielkanocnym stole czterech gości siedziało. Jeden poszedł do domu, to ile zostało?
- Przy wielkanocnym stole trzech gości siedziało. Jeden poszedł do domu, to ile zostało?
- Przy wielkanocnym stole dwóch gości siedziało. Dwóch poszło do domu, to ile zostało?
- Przy wielkanocnym stole smutno się zrobiło, bo pyszne śniadanie właśnie się skończyło.
Karta pracy 1 - pisanki - docx do pobrania [.docx, 248.39 kB]
Karta pracy 2 - zbiory - docx do pobrania [.docx, 203.31 kB]
Język angielski
- W dzisiejszym filmiku zapoznanie z zajączkiem wielkanocnym i czynnościami, które wykonuje.
- Poniżej link do wielkanocnej piosenki „The Way The Bunny Hops” , którą mogliście usłyszeć w filmiku. Świetnie przyda się do powtórzenia takich czynności jak :hop, wiggle your nose, flop your ears, shake your tail.
Tekst piosenki
"THE WAY THE BUNNY HOPS"
This is the way the bunny hops,
Hop hop hop,
Hop, hop, hop
This is the way the bunny hops
On Easter day!
This is the way he wiggles his nose,
Wiggle. wiggle, wiggle,
Wiggle, wiggle, wiggle
This is the way the bunny wiggles his nose
On Easter day!
This is the way he flops his ears,
Flop, flop, flop.
Flop, flop, flop
This is the way he flops his ears
On Easter day!
This is the way he shakes his tail,
Shake, shake, shake,
Shake, shake, shake
This is the way he shakes his tail
On Easter day!
This is the way the bunny hops,
Hop hop hop,
Hop, hop, hop
This is the way the bunny hops
On Easter day!
On Easter day!
- W kolejnym załączniku karty do gry w MEMORY, utrwalające słownictwo z poniedziałkowej prezentacji. Obrazki należy wydrukować podwójnie, poprosić dzieci o wycięcie, odwrócić….. i szukać par wraz z powtarzaniem danego słowa. Jeśli po odwróceniu obrazki będą prześwitywać (mali spryciarze zauważą wszystko), proponuję nakleić na odwrocie kartkę z papieru kolorowego, wyciąć z kartonu np. serduszko i przykleić. Miłej zabawy. Enjoy!
Easter vocabulary - pdf do pobrania [.pdf, 283.99 kB]