02.04. czwartek "Pierwszy motyl" - zajęcie 2
Kochane Pszczółki
W myśl powiedzenia „ W zdrowym ciele zdrowy duch, ten kto ćwiczy ten jest zdrów” zapraszamy do ćwiczeń gimnastycznych, które powinny być stałym elementem każdego dnia. Przedstawiamy kilka propozycji inspirowanych wiosenną tematyką. Mamy nadzieję, że spodobają się wszystkim domownikom.
„Przyleciały ptaki” – zabawa z elementem biegu.
Dzieci biegną w jednym kierunku, poruszając rozłożonymi szeroko ramionami.
„Bociany chodzą po łące” – zabawa z elementem równowagi.
Chód z wysokim unoszeniem kolan. Co pewien czas dzieci – bociany, zatrzymują się i stają na jednej nodze, rozkładając szeroko ramiona.
„Zajączki” – zabawa z elementem podskoku.
Podskoki raz na jednej, raz na drugiej nodze. Po serii podskoków zajączki zatrzymują się i nasłuchują – dłonie przy uszach, skręty w jedną i w druga stronę.
„Wypatrujemy wiosny przez lornetkę” – ćwiczenie mięśni grzbietu.
Dzieci leżą na brzuchu, łokcie mają wsparte o podłogę, dłonie zwinięte przy oczach naśladują lornetkę. Co pewien czas dzieci wznoszą łokcie.
„Mucha na suficie” – ćwiczenie mięśni brzucha.
W leżeniu na brzuchu poruszanie uniesionymi w górę rękami i nogami – naśladowanie poruszającej się muchy.
„Wąchanie kwiatów” – ćwiczenie oddechowe. Dzieci chodzą swobodnie, co pewien czas pochylają się i wąchają pierwsze kwiaty.
Propozycja zabawy z wierszem „Tyle”Iwony Róży Salach
Proszę przeczytać dziecku wiersz, a następnie porozmawiać o jego treści. Pomocne będą następujące pytania:
- O jakich owadach była mowa w wierszu?
- Ile było motyli i jak one wyglądały?
„Tyle...”(Wiersze dla Krzysia i Weroniki)
Motyle...A ile? Tyle!
Tyle, że nikt ich nie zliczy,
Nawet ten, co długo ćwiczy.
Jeden żółty jak kwiat na łące.
Drugi biały
Jak chustka w twej rączce.
Trzeci-czerwony
jak w polu maki.
A czwarty – nakrapiany taki.
Motyle...A ile? Ty
„Taniec motyli” – propozycja zabawy ruchowej dla dzieci.
Potrzebne: odtwarzacz CD, chustka szyfonowa, kolorowe kartonowe koło (kwiat), nagranie muzyki do tańca np.:
Dzieci zamieniają się w motyle poruszają się do muzyki tańcząc z chustką (latają nad łąką), na przerwę w muzyce(kiedy rodzic zrobi pauzę) – dzieci kucają przy kole i mówią: fru, fru, fii, fii – wesoło, wesoło mi! Powtarzamy zabawę kilka razy.
„Motyl” – propozycja pracy plastycznej
Motyl - kolorowanka dla chętnych 1 [.jpg, 12.61 kB]
Motyl - kolorowanka dla chętnych 2 [.jpg, 14.26 kB]
Motyl - kolorowanka dla chętnych 3 [.jpg, 19.71 kB]