Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Wspólne zabawy

Zdalne nauczanie - propozycje ćwiczeń do wykorzystania z dzieckiem w domu

GRA PLANSZOWA - stwórzmy grę, gdzie na każdym kolejnym polu trzeba będzie wykonać jakieś ćwiczenie oddechowe lub narządów artykulacyjnych. Wystarczy kartka papieru, mazak, pionki i kostka. Pola to mogą być narysowane chmurki, słoneczka, samochodziki....Na każdym z pól można narysować minkę, którą trzeba wykonać. Na następne pole możemy przesunąć się tylko wtedy, gdy dobrze wykona się zadanie. Wygrywa pierwszy na mecie.

LOTERYJKA – potnijmy kartkę brystolu na prostokąty, np. wielkości kart do gry. Można do tego wykorzystać starą lub nową talię kart. Na jednej stronie narysujmy lub opiszmy jakie zadanie trzeba wykonać, drugą zostawmy czystą. Odwróćmy karty czystą stroną do góry i na zmianę losujemy kartoniki. Za dobre wykonanie zadania, dostajemy punkt, żeton (np. plastikową nakrętkę). Wygrywa osoba z największą ilością żetonów.

KALAMBURY I ZABAWY DŹWIĘKONAŚLADOWCZE – zróbmy konkurs dla domowników. Najpierw niech dziecko poda nazwy zwierząt (np. ulubionych lub dzikich albo domowych). Może je narysować albo napisać ich nazwy (każdy na oddzielnym kartoniku czy zwykłej karteczce) . Wszystkie kartki leżą na stole, losujemy określone zwierzę i jak w kalamburach, nie można podać nazwy tego zwierzęcia, ale można je pokazać, naśladować odgłos, który wydaje. Wygrywa ten z domowników, który najlepiej pokazuje i naśladuje zwierzęta lub ten, który najlepiej odgaduje.

GŁOSKOWY DETEKTYW DOMOWY – znajdź w swoim domu albo w określonym pomieszczeniu (np. w kuchni, swoim pokoju albo w samej lodówce) jak najwięcej rzeczy, których nazwy zaczynają się określoną głoską (najlepiej ćwiczoną na zajęciach logopedycznych) lub słychać te głoskę w nazwie. Miano najlepszego detektywa dostaje osoba, która znalazła największa ilość takich przedmiotów.

HISTORYJKI LOGOPEDYCZNE – zamiast powtarzania kolejnych ćwiczeń języka czy warg, wymyślmy krótką bajeczkę, np. Wiosenne porządki, Wizyta w ZOO, Na placu zabaw, Budujemy akwarium, Wycieczka do lasu... Dorosły opowiada historyjkę, a buzia dziecka i narządy artykulacyjne, zamieniają się w aktorów, wykonujących określone zadania. Np.... Pewnego dnia wybraliśmy się na wycieczkę do ZOO. Tuż po wstaniu przeciągamy się ziewamy, robimy kilka ćwiczeń oddechowych. Jemy śniadanie (wykonujemy ruchy żuchwą naśladujące jedzenie), pijemy (możemy wciągać powietrze przez słomkę), myjemy ząbki (językiem szorujemy je po wewnętrznej i zewnętrznej stronie). Jedziemy do ZOO. Najpierw pociągiem (naśladujemy jadący pociąg czu-czu-czu..), potem samochodem (wprawiamy wargi w ruch, naśladując motorek). Wchodząc do ZOO rozglądamy się wokół (język wysuwa się z buzi i przesuwa na boki) i idziemy oglądać zwierzęta. Widać jak zebry biegają po trawie (kląskanie językiem), a żyrafy żują trawę (robimy kółka dolną szczęką), słonie polewają się wodą (dmuchanie przez zwinięty w rulonik język). Dalej widać ryczącego lwa (otwieramy szeroko buzię) i hipopotama (nadymamy policzki). W stawie pływa znudzony krokodyl z paszczą pełną ostrych zębów (ziewamy, liczymy ząbki językiem), a z błota wychodzi żółw, który wysuwa głowę ze skorupy i patrzy co się wokół dzieje (wysuwamy język, dotykamy na zmianę kącików ust, robimy nim kółka)....

LOGOPEDYCZNE GRAFFITI – wykonaj rysunki jak największej liczby przedmiotów, roślin, zwierząt, które w swojej nazwie zawierają określone głoski. Rysunki, jak przy graffiti wykonaj mocno zaznaczając kontur. Zaproś domowników na wystawę swoich prac, niech wspólnie odgadną co na nich jest.

LOGOPEDYCZNY FITNESS – połączmy rozwijanie i kształcenie umiejętności językowych z gimnastyką. Np. zrób tyle przysiadów ile jest sylab/głosek w Twoim imieniu; zrób dwa razy więcej skłonów niż tyle, ile wypadło Ci ostatnio ząbków; podskocz na jednej nodze tyle razy, ile jest osób w domu; dotknij prawą ręką lewego ucha szumiąc jednocześnie jak las albo sycząc jak wąż; rzuć papierową kulką do kosza, a potem tyle razy podskocz obunóż , ile razy udało ci się trafić do kosza.. itp.