Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

„TUS-owe Przedszkole” - innowacja pedagogiczna - "Sówki" - Dzień Życzliwości

„TUS-owe Przedszkole” - innowacja pedagogiczna wykorzystująca Trening Umiejętności Społecznych w celu rozwoju kompetencji społeczno – emocjonalnych na rok szkolny 2024/2025

 

Świadomość własnych emocji, umiejętność radzenia sobie z nimi, a także zdolność dostrzegania emocji u innych  przyczyniają się do rozwijania pozytywnych relacji społecznych, a tym samym wpływa na jakość życia.

Rozwój technologii niesie za sobą pozytywne, ale również negatywne skutki, które niestety mogą zakłócać rozwój społeczno-emocjonalny dzieci. Zbyt łatwy i częsty dostęp do smartfonów, komputerów, tabletów może skutkować zaburzeniami w relacji z drugą osobą, niekiedy nawet izolacją i wycofaniem się z relacji.

Okres przedszkolny to czas na socjalizacje i uczenie się norm, dlatego chcemy zadbać o to, by nauczyć dzieci aby jak najlepiej radziły sobie w dalszym życiu w tej sferze.

 

Aby w jak najbardziej całościowy sposób  stymulować rozwój dzieci w sferze emocjonalno-społecznej, podczas naszych działań będziemy się skupiać głównie na  trzech obszarach: rozwój emocjonalny, samowiedza oraz umiejętności społeczne.

 

Rozwój emocjonalny to sfera, która dotyczy świata emocji. Dzieci podczas zajęć poznają różne emocje, będą miały okazję do kształtowania umiejętności nazywania, rozumienia i interpretowania różnych stanów emocjonalnych, rozwijania umiejętności współdziałania oraz rozwijania empatii.

 

Samowiedza – czyli obszar obejmujący pogłębienie wiedzy na temat siebie i innych, odkrywanie swojego potencjału i mocnych stron. Celem tych zajęć będzie budowanie poczucia przynależności i tożsamości, kształtowanie u dzieci wiedzy o sobie, wzmacnianie pozytywnej percepcji samej osoby, kształtowanie postawy akceptacji dla odmienności.

 

Umiejętności społeczne - podczas zajęć będziemy poruszały między innymi temat kłamstwa, bycia w grupie i współpracy oraz przyjaźni, rozwijania empatii oraz rozwiązywania konfliktów czy radzenia sobie z porażką.

 

W czwartek, 21 listopada obchodziliśmy w naszej grupie "Dzień Życzliwości". Głównym celem tego dnia było przybliżenie dzieciom znaczenia uśmiechu i życzliwości, kształtowanie umiejętności wyrażania życzliwości poprzez aktywność intelektualną, ruchową i plastyczną, wdrażanie dzieci do pozytywnych zachowań oraz integracja dzieci w grupie i czerpanie radości z uczestnictwa w zabawie. Tego dnia nasze "Sówki" mówiły sobie komplementy, miłe słowa, niosły wzajemna pomoc. Wspólnie z dziećmi rozwiązaliśmy krzyżówkę, której rozwiązaniem było "magiczne" słowo DZIĘKUJĘ, ustaliliśmy i podpisaliśmy Kodeks życzliwości, bawiliśmy się wesołymi buźkami, tworzyliśmy girlandę życzliwości oraz bawiliśmy się do piosenki "Grzeczne słówka". To był dzień pełen uśmiechu i życzliwości.